افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در قائمشهر برگزار شد
کد خبر: 3766508
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در قائمشهر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان مازندران دوم آذرماه با حضور مسئولان و مربیان در کانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش قائم‌شهر برگزار شد.

سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز  آموزش و پرورش قائمشهر برگزار شد

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش قائم‌شهر، آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  امروز دوم آذرماه  در سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران که با حضور مسئولان و مربیان در کانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش در قائم‌شهر برگزار شد، با برشمردن اثرات مثبت انس با قرآن در دانش‌آموزان، اظهار کرد: قرآن سرمایه عظیمی است که هرکس بهره‌ای از آن داشته باشد، توفیقات بیشتری در هر زمینه‌ای که بخواهد کسب می‌کند.

وی افزود: انس با قرآن‌کریم، نسخه شفابخش بشریت و وسیله پاکی از آلودگی‌هاست.عضو خبرگان رهبري ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران حوزه قرآن و عترت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را به فهم هرچه بیشتر قرآن و عمل به دستورات آن توصیه کرد.

در ادامه این افتتاحیه، محمدی فرماندار شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اهمیت قرآن‌آموزی در بین دانش‌آموزان، گفت: قرآن مهم‌ترین معجزه پیامبر اسلام(ص) است که دیگر نظیر آن نخواهد آمد و با گذشت زمان، نه تنها کهنه نمی‌شود، بلکه عظمت محتوایش بر جهانیان روشن‌تر می‌شود.

محمدی با تقدیر از آموزش و پرورش بابت برگزاری این رویداد قرآنی ادامه داد: تربیت قرآنی از اولویت‌های آموزش و پرورش است و بهره‌بردن از این خوان الهی با درک مفاهیم و آموزش آن میسر است.

در ادامه هوشنگ اصغریان سرپرست آموزش و پرورش قائم‌شهر ضمن خیرمقدم به مهمانان و مدعوین، دقایقی به تبیین نقش و اهمیت فعالیت‌های قرآن و عترت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق حیات طیبه در فرزندان این مرز و بوم پرداخت.

همچنین در حاشیه این مراسم محمود تنها رئيس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: اين مسابقات همزمان با هفته وحدت و ميلاد سراسر نو ر رسول مهرباني‌ها در رشته‌های آوايی آغاز و تا پايان هفته قرآن، عترت و نماز در هفته آخر آذر كليه مسابقات آوايي و پژوهشي در مرحله آموزشگاهي به پايان خواهد رسيد.

وی افزود: مرحله دوم مسابقات كه به صورت منطقه‌اي و شهرستاني  است در دهه مبارك فجر برگزار می‌شود. مرحله استاني این مسابقات اسفندماه همزمان با ميلاد حضرت زهرا(س) و هفته تربيت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله نهايي كشوری تابستان سال آينده در مشهد و زنجان برگزار می‌شود، افزود: آيين افتتاحیه مسابقات قرآنی با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی و هنری مانند خطابه خواني نهج‌البلاغه، امیری‌خوانی و سرودهای مذهبی همراه بود.
انتهای خبر

captcha