فعالیت‌های هلال‌احمر با هدف تربیت جوانان توانمند دنبال می‌شود
کد خبر: 3766512
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

فعالیت‌های هلال‌احمر با هدف تربیت جوانان توانمند دنبال می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: این سازمان از طریق فعالیت‌های بشردوستانه به‌عنوان درگاه ورودی افراد به جمعیت هلال‌احمر، توانمندی‌های اعضای خود را برای تربیت جوانانی توانمند با روحیه بشردوستی و نوع دوستی بکار می‌‌گیرد.

فعالیت‌های هلال احمر با هدف تربیت جوانانی توانمند دنبال می‌شود

محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفت وگو با ایکنا یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان اظهار کرد: این سازمان از طریق فعالیت‌های بشردوستانه، آموزشی، امدادی و فرهنگی به عنوان درگاه ورودی افراد به جمعیت هلال احمر، توانمندی‌ های امدادی و شاخص‌‌های سلامت جسمی، معنوی و اجتماعی اعضای خود را برای تربیت جوانانی توانمند با روحیه بشردوستی و نوع دوستی به کار می‌‌گیرد.
وی ادامه داد: این بخش از غنچه های هلال شروع و کانون های دانش آموزی، طلاب، دانشجویی و.. را شامل می شود و با توجه به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی دنبال می‌شود از طریق خود جوانان این هدف پیگیری شد بدین صورت که جوانان به همسالان خود آموزش داده و برنامه های این هدف از طرف ارگان‌های مرتبط انجام می شود.
حرازی‌زاده افزود: یکی از موثرترین اتفاق‌هایی که طی دوره‌های آموزشی هلال احمر می‌افتد این است که جوانانی که آموزش‌های لازم را در هر زمینه‌ای می‌بینند خیلی راحت می‌توانند این آموزش‌ها را به گروه‌های همسان خود انتقال دهند و اثری که آنها روی گروه‌های همسان خود دارند خیلی موثرتر است .
وی با اشاره به اجرای طرح دادرس ویژه دانش‌آموزان در مدارس بیان کرد: دانش‌آموزان در این طرح با مباحث امدادی آشنا می‌شوند و با برگزاری مسابقات با هدف ارتقاء سطح آموزش امداد و کمک‌های اولیه و افزایش آمادگی آنها در مقابله با حوادث دانش آموزان را در هنگام بروز حوادث آماده می کند.
شماره 112؛ پاسخگویی سریع به حوادث
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد فعالیت کانون های دانشجویی، داوطلبان هلال، تیم بهداشت و درمان و اعزام به مناطق محروم، خیران هلال احمر و ... را از دیگر فعالیت ها برشمرد و شماره 112 را پاسخگویی سریع به حوادث اعلام کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح نذر آب گفت: با توجه به خشکسالی بسیار شدید در سیستان و بلوچستان و به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه روستایی و شهری این استان، استان ها در سطح کشور بسیج شدند و به مدت یک هفته خدمات امدادی، آموزشی، درمانی و غیره به مردم دچار خشکسالی شده منطقه ارائه دادند.
حرازی‌زاده افزود: در همین راستا تیم کاروان سلامت از استان یزد متشکل از متخصصان اطفال، عفونی، اورولوژی، زنان و زایمان، دندانپزشک، داخلی و پزشک عمومی، کارشناس تغذیه، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، ماما، رادیولوژی، طب سنتی و جراح و تیم بهداشت و درمان اضطراری به منظور ارائه خدمات بشردوستانه بصورت کاملا داوطلبانه در شهرستان دلگان حضور یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان طرح نیابت را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: این طرح به منظور تکریم خانواده‌های شهدا در استان با حضور مسئولان انجام می‌شود.
حرازی‌زاده با اشاره به بخش درمان و توانبخشی گفت: سعی شده تامین داروی مردم با هماهنگی‌های پزشکی به نحو شایسته انجام شود و تلاش می‌شود مریضی که درمان می‌شود حداقل دغدغه تامین دارو را نداشته باشد و در این خصوص تلاش می‌کنیم داروهایی که در ایران وجود دارد در یزد نیز موجود باشد.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز جامع توانبخشی در استان بیان کرد: بخش فیزیوتراپی در هفته دولت افتتاح شد و بخش‌های ارتوپدی فنی نیز بزودی به بهره برداری می‌رسد.
یزد؛ میزبان مسابقات کشوری «رفاقت مهر»
حرازی زاده در ادامه به بخش آموزش و پژوهش این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: این بخش شامل آموزش های همگانی، عمومی و تخصصی می شود که همگانی در سطح جامعه و با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری انجام و شامل طرح های دادرس و خادم و... است.
وی راه اندازی کمپین «من می‌توانم» را از دیگر اقدامات برشمرد و تصریح کرد: بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری «رفاقت مهر» ویژه دختران و پسران جوان و برگزیده استان‌های سراسر کشور به میزبانی استان یزد برگزار می شود که در حاشیه این مسابقات شرکت‌کنندگان در یک اردوی کویرنوردی شرکت می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با تاکید بر ظرفیت خیّری گفت: فعالیت‌های هلال احمر باید فراگیر شود و سعی ما براین است که مردم با فعالیت‌ها آشنا شوند و در این زمینه با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

captcha