جشنواره ملی «ایده‌های برتر» در استان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3767600
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

جشنواره ملی «ایده‌های برتر» در استان یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد از برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی «ایده‌های برتر» از 27 الی 29 آذرماه در این استان خبر داد.

جشنواره ملی «ایده‌های برتر» در استان یزد برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، احمدرضا فقیه خراسانی، مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی ایده های برتر در استان یزد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ایده های برتر برای چهاردهمین سال برگزار می شود که سه دوره توسط پارک علم و فناوری یزد برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از ایده های در زمینه مشکلات استان از جمله آب، کاشی و سرامیک حمایت ویژه خواهد شد افزود: اقدام خاص دیگر در جشنواره امسال  تقدیر از ایده دهنده های برتر به نحوی که در این بخش ایده دهنده ایده خود را در سه دقیقه به صورت ویدئو معرفی و به به جشنواره ارسال می کند.
فقیه خراسانی آخرین مهلت ارسال آثار را دهم آذرماه جاری اعلام کرد و گفت: هر سال نمایشگاه فن بازار در هفته پژوهش برگزار می شود و امسال با تدبیر وزارت علوم برگزاری نمایشگاه به پارک علم و فناوری داده شد.
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سال های قبل در محل دانشگاه یزد و با حضور حداکثری دانشجویان بیان کرد: با توجه به اینکه مبنی حضور حداکثری مردم و اقشار مختلف در این نمایشگاه است به احتمال زیاد این نمایشگاه در محل کارخانه جنوب برگزار شود.
فقیه خراسانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه افزود: در این نمایشگاه برای ۲۰ ایده، غرفه به صورت رایگان در نظر گرفته شده و در مراسم اختتامیه نزدیک به سه نفر از برترین ها تجلیل می شوند.
مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی ایده های برتر در استان یزد با اشاره به آماری در خصوص جشنواره های قبل بیان کرد: در یازدهمین جشنواره ۲۵۳۹ ایده به دبیرخانه ارسال شد که ۲۶۶ ایده به مرحله دوم و ۳۴ ایده به مرحله نهایی و در نهایت ده ایده منتخب شد.
وی ادامه داد: دوازدهمین دوره ۱۲۷۸ ایده به دبیرخانه ارسال شد که ۱۳۱ ایده به مرحله دوم و ۳۲ ایده به مرحله نهایی و ده ایده تقدیر شد و در جشنواره سیزدهم ۲۸۱۸ ایده به دبیرخانه ارسال که ۸۴ ایده به مرحله ویدئو و ۱۵ ایده به مرحله نهایی و ده ایده منتخب شدند.

انتهای پیام

captcha