قضات با کلام طیب رأی صادر کنند
کد خبر: 3767709
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
مشاور عالی فرمانده کل سپاه:

قضات با کلام طیب رأی صادر کنند

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی خطاب به پرسنل دادگستری و شوراهای حل اختلاف، گفت: باید در ابتدا به این معتقد باشید که عزت دست خداست. سپس قلم قضاوت خود را در دست بگیرید و داوری کنید. پس خود را به‌ جای متهم بگذارید و با کلام طیب رأی خود را صادر کنید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه و فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، ششم آذرماه در مراسم یادواره شهدای بسیجی، که به همت دادگستری شهرستان ری برگزار شد، بیان کرد: ری شهیدپرور با بیش از دو هزار و 600 شهید از شهرستان‌های مؤثر استان محسوب می‌شود.
وی گفت: در آیه 10 سوره فاطر آمده است: «مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُولَئِكَ هُوَ يَبُورُ؛ هر كس سربلندى مى‌‌خواهد سربلندى يكسره از آن خداست‏. سخنان پاكيزه به‌ سوى او بالا مى‌رود و كار شايسته به آن رفعت مى‌بخشد و كسانى كه با حيله و مكر كارهاى بد مى‌كنند عذابى سخت‏ خواهند داشت و نيرنگشان تباه می‌شود.» عزت امروز شما در هر رده و سمتی در دست پروردگار است؛ پس اگر کار نادرستی در این دنیا انجام دهید، عذاب سختی در پیش خواهید داشت.
فرمانده لشکر 25 کربلا دفاع مقدس افزود: هرکس سربلندی می‌خواهد، باید توجه کند کلمات طیب و عمل صالح به خداوند عالمیان برمی‌گردد. پس اعمال ما با پول و املاک ارزیابی نمی‌شود.
وی خطاب به پرسنل دادگستری و شوراهای حل اختلاف، گفت: باید در ابتدا به این معتقد باشید که عزت دست خداست. سپس قلم قضاوت خود را در دست بگیرید و داوری کنید. پس خود را به‌ جای متهم بگذارید و با کلام طیب رأی خود را صادر کنید.
قربانی یادآور شد: در ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرده‌ایم. رفت‌و‌آمدهای افراد بهشتی و جهنمی را به چشم دیده‌ایم؛ ماندنی‌های انقلاب پایدار هستند و رفتنی‌ها رفتند. اگر این نکته را دریابیم که عزت انسان دست خداست به این انقلاب پایدار می‌مانیم چون تمامی پیروزی‌های ما به خواست پروردگار بوده است و این انقلاب موجب شد اسلام در این نظام حاکم شود.
فرمانده لشکر 25 کربلا دفاع مقدس اظهار کرد: این نظام بر پایه ایمان به‌ خدا بنیاد شده است و ما نیز در این راستا حکومت امام زمانی و امام حسینی(ع) را تشکیل دادیم و صاحب کشورمان‌ ولایت فقیه و حضرت صاحب‌الزمان(عج) است. همه داشته‌هایمان را با سختی از هشت سال دفاع مقدس توسعه دادیم؛ به‌ طوری که امروزه موشکهایمان را سه هزار کیلومتر به آن سوی مرزها به پرواز درمی‌آوریم.
وی در پایان متذکر شد: ترامپ نادان به‌ خوبی می‌داند که اگر رهبری فرمان دهد پاسداران ما زیر این پرچم به‌ پا می‌خیزند و همه پایگاهشان را با موشک هدف قرار می‌دهند. جنگ‌طلب نبودیم و نیستیم، ولی این خواست امام راحل ماست و به کسی که به این خاک تجاوز کند جواب دندان‌شکنی خواهیم داد.
یادآور می‌شود در این مراسم که با حضور رسول جلالی، رئیس دادگستری و حجت‌الاسلام ملکوتی، دادستان شهرستان ری، برگزار شد؛ از نفرات برتر مسابقات گرامیداشت هفته بسیج در رشته‌های تیراندازی و دارت با اعطای جوایز تجلیل به عمل آمد.
محمد فرخی
انتهای پیام

captcha