افتخار آفرینی ۱۰ حافظ قرآن فردوسی در کشور
کد خبر: 3767710
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

افتخار آفرینی ۱۰ حافظ قرآن فردوسی در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی - کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس از افتخار آفرینی ۱۰ حافظ قرآن فردوسی در آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.

افتخار آفرینی 10 حافظ قرآن فردوسی در کشور

رضا قربانی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس در گفت‌‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 21 اردیبهشت‌ ماه همزمان با سراسرکشور برگزار شد و حدود 60 نفر آمادگی خود را برای حضور در این آزمون اعلام کردند که نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشت.
وی افزود: پس از برگزاری آزمون شفاهی همزمان با سراسر کشور توسط ممتحنین مجاز سازمان دارالقرآن الکریم در موسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی(ع) و اعلام نتایج، ریحانه قیصری و اعظم جوادی در رشته 20 جزء قرآن حائز دریافت مدرک درجه 4 دند.
کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس بیان کرد: همچنین زینب کاظمی، نجمه فیض بخش، ملیحه عدالتی در رشته 10 جزء حائز دریافت مدرک درجه 5، خدیجه صفری، مریم عامری و فاطمه افشین در رشته 5 جزء قرآن حائز دریافت گواهینامه 5 جزء و فرشته مهری و سمیه مختارزاده در رشته 3 جزء قرآن حائز دریافت گواهینامه 3 جزء باعث کسب افتخار برای شهرستان شدند.
قربانی افزود: آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان به عنوان معتبرترین طرح حفظ کشور از سوی سازمان دارالقرآن و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر ساله در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء برگزار می‌شود که امسال برای نخستین ‌بار رشته حفظ 3 جزء نیز به این آزمون افزوده شد.
وی گفت: قبول شدگان در این طرح مجاز به دریافت درجات قرآنی حفظ از یک تا پنج می‌شوند و از امتیازات بزرگ این طرح را دریافت می‌کنند.
کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس بیان کرد: در سال جاری پنج نفر از خواهران قرآنی شهرستان فردوس حائز دریافت درجات 4 و 5 معادل دیپلم و فوق دیپلم شدند.
قربانی ادامه داد: با پیگیری فراوان و استقبال خوب حافظان قرآن شهرستان فردوس از این طرح، امسال برای اولین بار آزمون‌های کتبی و شفاهی در شهرستان برگزار شد و فردوس به عنوان یکی از مراکز برگزاری آزمون کشوری میزبان حافظان قرآن شهرستان‌های طبس، سرایان و بشرویه بود.
وی با اشاره به ظرفیت عظیم قرآنی شهرستان در داشتن نزدیک به 800 نفر حافظ قرآن اعم از یک جزء تا حفظ کل خواستار شرکت و بهره مندی همه حافظان قرآن شهرستان از امتیازات این طرح شد.
انتهای پیام

captcha