جمع‌آوری ۱۷.۵ میلیارد تومان زکات در کردستان
کد خبر: 3768105
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

جمع‌آوری ۱۷.۵ میلیارد تومان زکات در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: مردم نیکوکار استان کردستان در هشت ماهه نخست امسال ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

جمع‌آوری ۱۷,۵ میلیارد تومان زکات در کردستان

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه مردم نیکوکار این استان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در هشت ماهه امسال پرداخت کردند، گفت: با جمع آوری این میزان، شاهد تحقق ۹۷ درصدی برنامه زکات امسال بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ، زکات غلات و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده است، افزود: پنج میلیارد تومان نیز زکات مال‌التجاره و ۵۰۰ میلیون تومان نیز سایر اموال زکاتی بوده است.
شیخی‌زاده با بیان اینکه تعهد زکات امسال جمع آوری ۱۸ میلیارد تومان است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در این استان هزینه شده است، ادامه داد: کمیته امداد ۷۰ درصد از این زکات را برای امور فقرا و نیازمندان همچون پرداخت کمک هزینه تحصیلی، درمانی، معیشت، مسکن و ازدواج هزینه کرده و ۳۰ درصد نیز برای ساخت پروژه‌های عام المنفعه صرف شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان یادآور شد: تمامی هزینه کرد زکات با همراهی و همکاری معتمدین محل، امامان جماعت و نیکوکاران و مردم همان محل جمع آوری شده هزینه و صرف شده است.
انتهای پیام

captcha