مسائل شرکت نیشکر هفت‌تپه ناشی از دخالت‌های ناروا در این کارخانه است
کد خبر: 3768225
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

مسائل شرکت نیشکر هفت‌تپه ناشی از دخالت‌های ناروا در این کارخانه است

گروه سیاست و اقتصاد - حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده در ارتباط با بحث گروه ملی و نیشکر هفت تپه، تصریح کرد: در مسئله نیشکر هفت تپه و به شکلی گروه ملی، بی‌تدبیری وجود داشته و شاید مربوط به سالهای اخیر هم نباشد، برخی مسائل این مراکز در ارتباط با دخالت‌های ناروایی است که در این کارخانه ها می‌شود.

مسائل شرکت نیشکر هفت تپه ناشی از دخالت های ناروا در این کارخانه است/استاندار خوزستان جایگزینی ها را سریع انجام دهد(آماده)

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمين سیدابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 9 آذر در اهواز بیان کرد: بهترین سفارش، تقوا است؛ این سفارش استثناء ندارد و دستوری است که همه باید رعایت کنند در این میان مسئولان و صاحبان عناوین مسئولیت‌شان بیشتر است.

حسن‌زاده با اشاره به سخنان حضرت اميرمؤمنان(ع) در ارتباط با تقوا گفت: اطاعت الهی و ساده زیستی نکاتی است که امام به کارگزاران خود نسبت به آنها هشدار می‌داد. نظام اسلامی امروز ما به شدت احتیاج دارد که این دستورات در آن رعایت شود. اولین هشدار امیرالمومنین(ع) نسبت به مسائل مالی است. یک کارگزار باید بداند در نظام دینی رسالتش خدمتگزاری به مردم است؛ نه اینکه بخواهد به فکر جمع آوری دارایی برای خود باشد، چیزی که امروز بعضا گرفتار آن هستیم.

امام جمعه موقت اهواز برخورد همراه با ملاطفت و نرمی با مردم و مواسات با آنها را دیگر سفارش امیرالمومنان(ع) به کارگزاران خود عنوان کرد و گفت: کارگزاران مسئول هستند در سختی‌ها با مردم شریک باشند. اگر گرانی هست، بیکاری هست، باید بر دوش مسئولان هم باشد وگرنه حرف زدن صرف، همراهی با مردم نیست. اینکه سختی‌ها بر دوش مردم باشد و مسئولان در رفاه باشند برای نظام جمهوری اسلامی خطر است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس در سال 1316 هجری خورشیدی گفت: روز شهادت ایشان روز مجلس نامگذاری شده است. ایشان مجتهد و فقیه و از شخصیت‌های استثنایی دوره معاصر است. آیت‌الله مدرس، یک مدرس برجسته، سیاستمداری آگاه و یک عالم متخلق به اخلاق الهی بود؛ به تعبیر امام خمینی(ره) او وارسته بود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مجلس شورای اسلامی یکی از سه رکنی است که ما در نظام جمهوری اسلامی داریم. امام راحل درباره مجلس فرمود: «مجلس عصاره فضایل ملت است.» آنچه نمایندگان مجلس باید بدانند این است که به فرموده امام الگوی آنها باید مدرس باشد. مقام معظم رهبری توصیه‌های بسیاری خطاب به نمایندگان دارند. ایشان در یکی از دوره‌ها تاکید کردند نمایندگان در چهار سال دوره خود فقط به فکر وظایف نمایندگی خود باشند. ورود ناصحیح نمایندگان به بعضی از امور همچون عزل و نصب‌ها در تمام کشور، دخالت در عزل و نصب مدیران منطقه‌ای وظیفه نماینده نیست و باید برای این مساله فکری بشود.

به گفته حسن زاده، مجلسی می‌تواند در راس امور باشد که آزاده باشد؛ نه در برابر دشمن خارجی مرعوب باشد و نه در داخل نسبت به جریان مالی، قومی یا سیاسی خاصی احساس ذلت بکند. ما نمایندگان ارزشمندی داشته و داریم و از آنها تشکر می‌کنیم. به همه نمایندگان در استان و کشور توصیه می‌کنیم نه مرعوب دشمن خارجی باشند و نه در جریانات داخلی خلاف وظایف نمایندگی خود عمل کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: ایشان فرمودند دشمن از بیداری اسلامی دارد سیلی می‌خورد و تقویت این بیداری اسلامی را تکلیفی برای همه عنوان کردند. شکست سخت آمریکا در سوریه و عراق از این قبیل است و فرمودند در قضیه یمن و فلسطین مردم پیروز خواهند شد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر فرمايشات ایشان در روز نیروی دریایی است؛ نیروی دریایی، افتخاراتی حماسه ساز در دوران دفاع مقدس آفرید و بعد از جنگ هم در خودکفایی تجهیزات نظامی علیرغم تهدیدها و تحریم‌ها بسیار موفق عمل کردند. رهبر معظم انقلاب در این روز فرمودند تکیه بر نیروی جوان مومن پرانگیزه کلید حل مشکلات در تمام بخش‌های کشور است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بحث گروه ملی و نیشکر هفت تپه، تصریح کرد: بحث گروه ملی و نیشکر هفت تپه متاسفانه از مسائل تلخی است که ما در استان داریم. در مساله نیشکر هفت تپه و به شکلی گروه ملی، بی‌تدبیری وجود داشته و شاید مربوط به یکی دو سال اخیر هم نباشد. برخی مسائل این مراکز در ارتباط با، دخالت‌های ناروایی است که در این کارخانه‌ها می‌شود. دخالت‌های ناروا به معنی تزریق نیرو به این مراکز است، برای اینکه به مسئولان مراجعات زیادی می‌شود که افرادی در این کارخانه‌ها به کار گرفته شوند، بعد می‌بینیم پانصد نفر، هزار نفر که جایی برای آنها نیست به کار گرفته می‌شوند. این دخالت‌های ناروا کارایی را پایین می‌آورد و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

حسن‌زاده اظهار کرد: خوزستان استانی صنعتی، کشاورزی و مرزی است. تمام آنچه یک استان را مهم می‌کند در استان موجود است. خطاب به کارگران و مهندسان می‌گوییم خط قرمز خودتان را تولید قرار دهید. اجازه ندهید کسی بخواهد تولید را کم کند. اعتراضات و مطالبات خود را به شکل صحیح و منطقی داشته باشید. هیچ کس نباید جلوی مطالبات مردم را بگیرد، اما مطالبات باید به شکل منطقی و صحیح باشد و دشمن نتواند از این فضا سوءاستفاده بکند. از پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار تشکر می‌کنیم ولی این پیگیری‌ها باید ادامه پیدا کند.

وی با تصریح به اینکه نباید سختی‌ها فقط برای کارگران باشد، افزود: در شرایطی که حتی برای کسانی که حقوق خود را مرتب می گیرند، زندگی سخت است، آن کسی که چندماه حقوق نگرفته است چطور می تواند زندگی خود را اداره کند؟ مسئولان باید این مراکز را درک کنند.

امام جمعه موقت اهواز با تصریح به آب گرفتگی در برخی مناطق اهواز گفت: در مسیر سه راه خرمشهر هنوز مقدار زیادی آب در خیابان ها جمع شده است. مردم در سختی هستند. الان که این بارندگی ها را داریم، چرا در شرکت نفت، حفاری و جاهایی که می توانند به کمک بیایند، نیامده‌اند؟ مساله دیگر قطعی آب است، مسئولان فعلی تلاش بسیاری دارند، اما باید به زیرساخت‌ها برسیم و این مشکلات را به صورت اضطراری حل بکنیم. حضور در مناطق، بخشی از کار است.از مسئولان می‌خواهیم نگذارند این مشکلات بیش از این طول بکشد.

حسن زاده در پایان درباره قانونی که مجلس در ارتباط با مساله بازنشسته‌ها تصویب کرد، گفت: از تمام کسانی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند تقدیر می کنیم. از استاندار می خواهیم جایگزینی ها را سریع انجام دهند. در بحث شهرداری و بخش‌های دیگر مشخص شود مسئول کیست. خیانت به مردم و کشور است مسئولی که می‌تواند به شایستگی امور را اداره کند را کنار بگذاریم چون از جناج ما نیست. اینها خیانت به مردم است. مسئولان نیروهای شایسته و کارآمد را به روی کار بیاورند.

انتهای پیام

captcha