عزم جدی دو کشور ایران و عراق برای ایجاد خط راه آهن ایلام - نجف
کد خبر: 3768663
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
در دیدار استاندار ایلام و نماینده مجلس عراق عنوان شد؛

عزم جدی دو کشور ایران و عراق برای ایجاد خط راه آهن ایلام - نجف

گروه اجتماعی - طی دیدار استاندار ایلام و نماینده مجلس عراق بر چهار خطه شدن مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکاران خصوصی دو کشور تاکید شد .

عزم جدی دو کشور ایران و عراق برای ایجاد خط راه آهن ایلام - نجف
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام روز گذشته 10 آذر در دیدار با «محمود عبدالرضا طلال» نماینده مجلس عراق و استاندار سابق واسط و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط ضمن تاکید بر ادامه مراودات دوستانه بین دو استان ایلام و واسط، اظهار کرد: دوران طلال در استانداری واسط عراق دوران طلایی رابطه بین دو استان ایلام و واسط بود و امیدواریم در دوران "محمد میاحی" استاندار جدید واسط ادامه پیدا کند .
وی در ادامه از چهارخطه شدن مسیر ایلام به نجف بر اساس تصمیم وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر شد مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران تحت اقدام قرار گیرد .
استاندار ایلام بر ایجاد راه آهن ایلام به نجف تاکید و تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی قول داده‌اند که به زودی قسمتی از راه آهن کرمانشاه- ایلام - مهران به مناقصه گذشته شود .
در ادامه «محمود عبدالرضا طلال» نماینده مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط از اراده جدی کشور عراق برای چهارخطه نمودن مسیر مهران به نجف خبر داد و گفت: هفته گذشته با وزیر راه عراق درخصوص راه آهن ایلام به نجف بحث و گفتگو داشته ام و مقرر شد که این مهم با همتای ایرانی پیگیری شود .
وی بر عملیاتی شدن پروژه های چهارخطه شدن و ایجاد خط ریلی بین ایلام و نجف تاکید کرد و گفت: ما خواستار دیدار وزرای راه دو کشور ایران و عراق برای ایجاد تفاهم نامه های لازم در این خصوص هستیم .
نماینده مجلس عراق از پیگیری تعهدات خود در دوران استانداری واسط عراق گفت و افزود: روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه عراق در خصوص بازگشایی بازارچه های دو طرف مرز جلسه دارم و امیدوارم به زودی شاهد راه اندازی دو بازارچه شهابی و چنگوله باشیم .
وی در پایان از رابطه حسنه با استانداری ایلام گفت و تاکید کرد: من در ایران غریبه نیستم و ایران خانه دوم من است و بابت همکاری و تعامل بسیار خوب سلیمانی دشتکی استاندار متعهد ایلام در زمان استانداری واسط صمیمانه تشکر می‌کنم
انتهای پیام
captcha