شرح لذت غیر قابل وصف حفظ آیات قرآن
کد خبر: 3769138
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

شرح لذت غیر قابل وصف حفظ آیات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری و حافظ ممتاز ارتش با وجود اینکه سال‌ها در عرصه مداحی نیز فعالیت کرده است از لذت غیر قابل وصف حفظ آیات قرآن گفت و اظهار کرد: قرآن، ابتدا بر زبان، جاری می‌شود، روی دل می‌نشیند و سپس روی اعمال انسان اثر می‌گذارد.

به گزارش ایکنا؛ ستوان دوم مهدی احتشامی از قاریان و حافظان قرآن ارتش است که در حال حاضر در قرارگاه پدافند هوایی اصفهان مشغول به خدمت است.

او در سال 77 به استخدام نیروی هوایی شهید بابایی اصفهان درآمده است و در سال 90 وارد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) شد و در ادامه فعالیت‌هایش حدود سه سال در بندرعباس مشغول به خدمت شده و سپس به اصفهان بازگشته و در این شهر خدمتش را ادامه داده است.
استماع مادام تلاوت قرآن در دوران کودکی، رشد و پرورش در خانه‌ای که در آن عطر تلاوت قرآن طنین‌انداز بود و گعده‌های قرآنی شبانه اعضای خانواده، پای رحل قرآن و هنگامی که اعضای خانواده پس از فراغت از فعالیت روزانه دور هم جمع می‌شدند، موجب شد تا مهدی نیز قاری قرآن شود و از معلمی پدر، بهره‌مند شود تا در ابتدا روخوانی و سپس روان‌خوانی قرآن و در ادامه نکات تجویدی را فرا گیرد و به صورت اصولی به امر تلاوت قرآن بپردازد.
اما این قاری جوان ارتش، تنها به این امر بسنده نکرد و پس از طی کردن تلاوت قرآن در محضر اساتید زبده، اواخر سال 93 با تشویق‌های مهدی‌زاده از قاریان مطرح بندرعباس پا به عرصه حفظ قرآن می‌گذارد.
او که تاکنون موفق به حفظ 15 جزء از قرآن شده است، درباره مشوق اصلی‌اش برای ورود به این عرصه گفت: «هنگامی که باطن و زیبایی‌های قرآن را ببینید، آن هنگام است که برای حفظ تلاش می‌کنید، البته تنها تلاش کافی نیست؛ چرا که معتقدم این امر عنایتی از سوی حضرت حق است که باید با ممارست ادامه پیدا کند. هر فردی برای حفظ قرآن نیاز به مشوق دارد. این مشوق می‌تواند خانواده و یا دوست شما باشد. آقای مهدی‌زاده، فردی بود که انگیزه لازم برای حفظ قرآن را به من داد. با وجود اینکه سنم از سی‌سالگی گذشته بود و مشغله‌های زیادی داشتم، اما حفظ قرآن را شروع کردم و از حفظ جزء به جزء قرآن لذت می‌برم».
این حافظ و قاری ارتش برای ادامه راه آن هم به صورت اصولی در کلاس همدانیان از قاریان و حافظان کل قرآن در اصفهان بهره‌مند می‌شود.
احتشامی از سال 95 خودش را برای حضور در رشته حفظ در مسابقات قرآن آماده می‌کند و در همان سال در رشته حفظ پنج جزء در مسابقات قرآن پدافند هوایی و آجا، توانست رتبه دوم را کسب کند. سپس در سال 96 در رشته حفظ 10 جزء قرآن در مسابقات قرآن پدافند هوایی حضور پیدا کرد و توانست رتبه دوم را کسب کند. در مسابقات قرآن آجا در رشته حفظ 10 جزء طی همان سال نیز مقام نخست را به دست آورد.

او در سال 97 نیز در مرحله انتخابی مسابقات قرآن نیروهای مسلح، موفق به کسب حد نصاب و سپس عازم کشور عمان شد که در این مسابقات رتبه پنجم را در رشته حفظ اجزاء به دست آورد.
وی سعی کرده است تا خانواده قرآنی داشته باشد به این معنا که هم فرزندان هم همسرش در عرصه‌های قرآنی به خوبی درخشیده‌اند و همسرش نیز از حافظان آیات کلام وحی است، همچنین به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بین نوجوانان و کودکان و برپایی کلاس‌های قرآن در شهرک‌های سازمانی ارتش نیز اقدام کرده است؛ چرا که معتقد است «نور قرآن، روشن‌کننده راه درست و حقیقی زندگی است. قرآن، همانند دریایی پهناور است که هر چقدر از آب آن بنوشید، سیراب نمی‌شوید».
احتشامی از تمامی لحظات سعی می‌کند تا محفوظاتش را مرور کند، چنانکه در مسیر رفت و آمد از منزل تا محل کار و بالعکس، آیات را برای تثبیت بارها و بارها زیر لب زمزمه می‌کند.
این حافظ ارتش با تأکید بر لذت غیر قابل وصف حفظ آیات کلام وحی، افزود: «قرآن، بهترین همراه برای انسان در تمامی لحظات است. من سال‌ها روی مداحی کار کردم، اما حفظ قرآن لذت غیر قابل وصفی دارد. همه دارایی انسان از قرآن و اهل‌بیت(ع) است و امیدوارم تا دیر نشده، همگان این گنج را به دست آورند».
انتهای پیام

captcha