نبود استفاده از ظرفیت‎های مردمی چالش بزرگ قوه قضائیه است
کد خبر: 3769208
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
رئیس کل دادگستری قم:

نبود استفاده از ظرفیت‎های مردمی چالش بزرگ قوه قضائیه است

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس کل دادگستری استان قم بر لزوم استفاده از ظرفیت‎های مردمی در قوه قضائیه تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل ایجاد نافرمانی‎های مدنی مبدل شدن عناوین مجرمانه به عرف است و به همین دلیل باید از عرفی شدن جرائم اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.

نبود استفاده از ظرفیت‎های مردمی چالش بزرگ قوه قضائیه است

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان قم امروز، 12 مهرماه در دوره تکمیلی حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی در مجتمع یاوران مهدی گفت: یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران، دستیابی به امنیت پایدار است که همه این مواهب، مرهون جانفشانی نیروهای نظامی و بسیج است.
وی افزود: امروزه باید نسبت به چالش‎هایی که در دستگاه قضایی است حساس باشیم که یکی از مهمترین آنها، عدم استفاده از ظرفیت‎های مردمی است؛ یکی از مهمترین عوامل ایجاد نافرمانی‎های مدنی مبدل شدن عناوین مجرمانه به عرف است و به همین دلیل باید از عرفی شدن جرایم اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.
رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی بیان کرد: کسانی که می‎خواهند در تراز نظام اسلامی قرار گیرند باید دارای فضیلت باشند و باید تربیت حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی در این راستا مورد توجه جدی قرار بگیرد که البته در این مسیر، توجه به مسئله تربیت بسیار مهم است.
وی گفت: در مسئله تربیت باید مفروض داریم که تربیت با مسئله آموزش متفاوت است؛ در زمان کنونی بیشتر از آن که به آموزش نیاز داشته باشیم، به تربیت نیاز داریم، در تربیت تغییر نگرش ذهن افراد صورت می‌گیرد.
رئیس کل دادگستری استان قم با ذکر این مطلب احکام و اخلاق به منظور تربیت انسان به شکل تؤام فعالیت می‎کنند، بیان کرد: حقوق‌دانان در دفاع از موکلان خود باید علاوه بر موارد قانونی از گزاره‌های اخلاقی استفاده کنند، این مسئله به خصوص در پرونده‌های خانواده اهمیت بیشتری دارد.
انتهای پیام

captcha