گفتمان‌های دینی در روشنگری باورها مهم هستند
کد خبر: 3769393
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه:

گفتمان‌های دینی در روشنگری باورها مهم هستند

گروه فرهنگی - سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: نقش گفتمان‌های دینی در روشنگری باورهای نوجوانان و جوانان حائز اهمیت هستند.

گفتمان‌های دینی در روشنگری باور‌ها حائز اهمیت هستند

محمد فولادی، سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه در گفت وگو با ایکنا از هرمزگان با اشاره به تاثیر گفتمان‌های دینی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی، اخلاق نیکو و دلسپاری به آموزه‌های دینی می‌تواند بین دانش‌آموزان و سایران تاثیر ژرف داشته و فضای آموزشی، علمی و ... را تلطیف و مطلوب سازد.
سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه با اشاره به اینکه هر اندازه باور‌های دینی بیشتر در وجود نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر نهادینه شود، ادامه داد: آنان تحت تاثیر ترفند‌های معاندان قرار نمی‌گیرند.
فولادی افزود: با توجه به ترفند‌های معاندان از جمله در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و تلاش آن‌ها برای تضعیف باور‌ها و اعتقادات دینی نوجوانان و جوانان برگزاری گفتمان‌های دینی بسیار مهم است.
این مقام مسئول نقش اساتید را در برگزاری گفتمان‌های دینی مهم‌تر از سایر عوامل اجرایی و برنامه‌ریزی آن دانست و بیان کرد‌: اگر سازمان تبلیغات اسلامی که نقش برنامه‌ریزی و هدایت این گفتمان‌ها را دارد و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اجرای این برنامه دچار نقص باشند، اساتید می‌توانند این نارسایی‌ها و مشکلات موجود را برطرف کنند.
وی شبهه‌افکنی دشمنان را نوعی فرصت برای تبیین معارف والای اهل بیت‌(ع) دانست و ابراز کرد: سیل بنیان کن شبهات و شایعات به سمت مدارس و دانشگاه‌ها سرازیر شده است ازاین رو اساتید گفتمان‌های دینی باید با آمادگی کامل در جلسات حاضر شوند که در غیر این صورت، این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.
فولادی در پایان گفت: گفتمان‌های دینی تلاش می‌کند تا به پرسش‌های ذهنی دانش‌آموزان در مسائل اعتقادی پاسخ دهد و تعمیق باور‌های دینی، رفع شبهات اعتقادی و حل مسائل فردی در حوزه دین و اساسا روزآمد کردن دین در زندگی روزمره جهت اشاعه سبک زندگی اسلامی بین جوانان در سطح مدارس از اهداف گفتمان‌های دینی در مدارس و دیگر مراکز علمی است.
انتهای پیام

captcha