افراط و تفریط برای اسلام بسیار خطرناک است
کد خبر: 3769731
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
همایش علمای شیعه و سنی در سیریک:

افراط و تفریط برای اسلام بسیار خطرناک است

گروه سیاسی - امام جمعه اهل سنت شهر بندر عباس در همایش مشترک علمای اهل سنت و تشیع شرق هرمزگان با محوریت اهل بیت(ع)، افراط و تفریط را برای اسلام بسیار خطرناک دانست.

افراط و تفریط برای اسلام بسیار خطرناک است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، همایش مشترک علمای اهل سنت و تشیع شرق هرمزگان با حضور ۳۰۰ نفر از علما و روحانیان شرق هرمزگان با محوریت اهل بیت(ع)؛ محور وحدت سه‌شنبه ۱۳ آذرماه در سالن غدیر شهربندر سیریک برگزار شد.
در این همایش امام جمعه شهرستان سیریک گفت: امروز نقش وحدت بر کسی پوشیده نیست و براساس فتوای مقام معظم رهبری توهین و اهانت به مقدسات اهل سنت حرام است و باید همگی به اعتقادات همدیگر احترام بگذاریم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک اظهار کرد: امروز همه باید نسبت به خطر نفوذ دشمنان و جهان استکبار حساس باشیم برای اینکه امروز جهان استکبار سعی دارد با شعار‌های زیبا و عوام‌فریبانه وحدت و اتحاد جهان اسلام بویژه میان اهل تسنن و تشیع تفرقه و اختلاف بیندازد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان نیز بیان کرد: وحدت باید عملی باشد ونقش علما و روحانیان اهل سنت و تشیع در این خصوص بسیار حساس و حیاتی است و ما به عنوان کسانی که مروج علوم و فرهنگ قرآنی هستیم گفتار و عملمان در سطح جامعه برای مردم مهم و تاثیرگذار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: وحدت آن نیست که یک مسلمان شیعه سنی و یک مسلمان سنی شیعه شود بلکه وظیفه اصلی ما در این شرایط حساس پرهیز از دامن زدن به مباحث تفرقه‌انگیز و چنگ زدن به مشترکات اسلامی که موجب همدلی و انسجام اسلامی است عمل کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: دشمنان و در رأس آن جهان استکبار به دنبال ایجاد اختلاف و تنش میان امت اسلامی است و ظهور و پیدایش وهابیت، سلفیت و داعش حاصل هزینه‌های سنی امریکایی و شیعه انگلیسی است که باید امروز علما و روحانیان شیعه و سنی به‌عنوان سردمداران و منادیان وحدت با عمل در انسجام، اخوت و وحدت و بیداری اسلامی و نقش برجسته‌ای که دارند در راستای حفظ و تحکیم آن عمل کنند.
سیدعبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت شهر بندرعباس در این همایش نیز گفت: امروز بهترین نمونه و شخصیت وحدت در جامعه اسلامی شخصیت ساده و برجسته مقام معظم رهبری است که با عمل به دستورات قرآن و سنت و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) برای برقراری وحدت و همدلی و انسجام اسلامی ایران و جهان اسلامی مدیریت و رهبری می‌کند و علی‌رغم همه دسیسه‌ها بر نقشه‌های دشمنان پیروز شده است.
سید‌عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت شهر بندر عباس افزود: امروز حکم دست اسلام است و دشمن تمام سعی و تلاش دارد رفع دستورات دینی و اسلامی را در جوامع اسلامی پیاده کند که برای غلبه بر جهان استکبار بهترین و مهم‌ترین شیوه عمل به قرآن و دستورات الهی است.
وی بیان کرد: باید از دین مواظبت کرد افراط و تفریط برای اسلام بسیار خطرناک است و دستورات اسلام بر مبنای افراط و تفریط نیست و همه فرقه‌های اسلامی قابل احترام هستند بهترین سنی و شیعه، شیعه و سنی متکی است.
شیخ سیدعبدالباعث قتالی گفت: اهل سنت ارادت خاصی به اهل بیت دارند و همواره در نماز‌ها و اذکار خود این بزرگواران و صحابه پیامبر به نیکی یاد می‌کنند، وحدت محبت می‌آورد و محبت ماندگاری برای جامعه ایجاد می‌کند و اگر ما انسان‌های مسلمان زندگی را شیرین می‌خواهیم باید وحدت داشته باشیم و هدف اصلی دین اسلام برای وحدت، اکرام و تکریم و باهم بودن و توحید است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان نیز گفت: یکی از نشانه‌های مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برای سایر کشور‌های اسلامی الگو می‌باشد اتحاد و همبستگی میان سنی و شیعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان کرد: علی‌رغم توطئه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان، انقلاب اسلامی تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری با اقتدار تمامی توطئه‌ها را خنثی کرده و امروز مسلمانان شیعه و سنی در پرتو وحدت، بیش از پیش با انسجام و همدلی زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه‌ای دارند.
مشاور استاندار هرمزگان در امور اهل سنت نیز گفت: تفرقه همیشه منشأ شکست و بدبختی و عقب‌افتادگی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسایی افزود: بهترین نماد و مصداق عملی وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع مقدس است دفاع مقدسی که همه علمای شیعه و سنی و دیگر ادیان الهی در کشور با مشارکت و حضور در صحنه‌های جیهه جنگ و پشتیبانی در برابر دشمنان ایستادگی کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی اضافه کرد: در دفاع مقدس ما در برابر دشمن بیش از ۳۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم و بیش از ۱۰ هزار شهید اهل سنت در کشور داریم که برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب خون داده‌اند و این همه نشان از همبستگی و وحدت در کشور است.
مشاور استاندار هرمزگان در امور اهل سنت ابراز کرد: خداوند متعال برای هر قومی یک پیامبر فرستاد، ولی حضرت محمد مصطفی(ص) را برای کل بشریت فرستاد تا همه انسان‌ها را به توحید، وحدت و باهم بودن و برقراری صلح و آرامش و پرهیز از اختلاف و دشمنی فرستاده است.
انتهای پیام

captcha