پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز
کد خبر: 3769749
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز

گروه اجتماعی ـ بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با موضوع شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام شاه چراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان آغاز شد.

پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نمازبه گزارش ایکنا از سمنان، بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با موضوع شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام شاه چراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان آغاز شد. در این پیام آمده است:

«نماز نشانه قدردانی از فریضه‌ای است که می‌تواند در همه اعمال و فرایض دیگر روح بدمد و آن‌ها را کارآمد کند و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنانی که حق این هدیه الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری می‌کنند.

نماز آنجا که با خشوع و خضوع گذارده شود جامعه را به صلاح و صداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد. بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های امروز ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است، از این رو ترویج نماز با همه شیوه‌های اثرگذار در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم.

شما دست‌اندرکاران این اجلاسیه به ویژه عالم مجاهد، حجت‌الاسلام قرائتی به حمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند هستند، آموزش‌وپرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد، مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان و این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است».
سیدعلی خامنه‌ای 14/9/97

در ادامه رضائی، نماینده رئیس جمهور در امر نماز و دبیر ستاد ارزیابی نماز در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال 96 در خصوص نماز گزارش دادند.
وی گفت: در راستای تحقق پیام رهبری به اجلاس سراسری نماز مبنی بر لزوم فعالیت دستگاه‌های اجرایی در زمینه توسعه و ترویج نماز مهم‌ترین نتایج این است که از دو هزار و 700 دستگاه‌ اجرایی در سطح استان‌ها و 40 دستگاه در سطح ملی در سال 96 برنامه‌های مورد توافق هر یک از دستگاه‌ها در مورد اقامه نماز که هر یک از دستگاه‌ها براساس ظرفیت و تکالیف قانونی مورد ارزیابی قرار گرفتند و ضمن پرهیز مقایسه آن‌ها با هم روند پیشرفت دستگاه‌ها در زمینه نماز مد نظر بوده است. خوشبختانه اکثر دستگاه‌ها روند روبه رشدی داشته و اکثر آن‌ها مورد قبول بوده‌اند.

وی افزود: ضمن تشکر و قدردانی از همه دستگاه‌های اجرای که در زمینه تشکیل شورای اقامه نماز اهتمام ورزیدند، از افرادی که در تدوین سند راهبردی نماز، ایجاد سامانه جامع عملکرد نماز، ساماندهی فضای فیزیکی نماز و تولید اقلام و محتوای نماز کوشش داشتند تشکر می‌شود. انتظار از مدیران سطوح عالی دستگاه‌های اجرایی این است که ضمن پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز جامعه، حمایت مالی و معنوی برای اقدامات در امر نماز داشته باشند و موانع پیش روی نماز را شناسایی و با عدم تداخل نماز با جلسات اداری و حضور مستمر خود در نماز نقش الگویی و حمایتی خود را در ترویج و توسعه فرهنگ نماز ایفا کنند.

انتهای پیام

captcha