خلأ مدیریتی؛ سرکوب‌کننده استعدادهای پژوهشگر قرآنی
کد خبر: 3769802
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

خلأ مدیریتی؛ سرکوب‌کننده استعدادهای پژوهشگر قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: خلأ مدیریت و هدایت صحیح آموزشی حاکم بر سیستم آموزشی ـ دانشگاهی مانع از آن می‌شود که استعدادهای پژوهشگر بتوانند در مسیر صحیح قرار گیرند.

خلاء مدیریتی؛ سرکوب کننده استعدادهای پژوهشگر قرآنی

محمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: با توجه به هجوم فرهنگی و تبلیغ دین‌گریزی توسط دشمنان که اولیاء شیطان هستند و صرف هزینه‌های بی‌حساب از طریق آنان برای به انحطاط کشاندن جوامع بشری نیاز به استوانه‌ای مستحکم و ملجائی بسیط است.
وی افزود: این استوانه محکم باید برطرف‌کننده تمامی نیازهای روحی و پاسخگوی ذهن منطقی و جستجوگر دانشجویان و جوانان باشد.
راه‌های قرآن‌پژوهی باز شود
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: بنابراین ضرورت دارد محرک‌های جاذبه محور قرآن‌پژوهی برای دانشجویان درشت‌نمایی و تبلیغ شود و ابواب مختلف ورود به سرفصل‌های پژوهش در مسائل گسترده قرآنی برای آنان باز شود.
الهی با بیان اینکه رشد خلاقیت و افزایش فهم میسر نیست مگر با تزکیه و ممارست مداوم، اظهار کرد: رسیدن به درک عمیق در پژوهش قرآن کریم تنها با تزکیه ممکن می‌شود و تزکیه بدون تقوا و پرهیز از محرمات حاصل نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه اگر بنا باشد خانه‌ای به نور روشن شود باید سیاهی‌ها از آن زدوده شود، افزود: متأسفانه حضور دانشجویان در محافل قرآنی کمرنگ است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: خلأ مدیریت و هدایت صحیح آموزشی حاکم بر سیستم آموزشی دانشگاهی مانع از آن می‌شود که استعدادهای پژوهشگر بتوانند در مسیر صحیح قرار گیرند.
الهی با اشاره به آیه«اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا؛ همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید»، تصریح کرد: قرآن‌پژوه با تحقیق و تفحص دریچه‌های جدیدی را برای فهم قرآن کریم می‌گشاید و سبب افزایش افق تحقیق برای افرادی می‌شود که بخواهند در عرصه فهم قرآن کریم گام بردارند.
دوری از تفرقه
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم نسخه این درد را پیچیده است، اظهار کرد: اعتصام به کلام الهی و دوری از تفرقه اجتماعی و ذهنی، درمان درد جامعه است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی یادآور شد: ریسمان خداوند که از عرش به فرش فرود آمده، قرآن کریم است و اگر بخواهیم در این طوفان‌های مهلک از هلاکت رهایی یابیم فقط قرآن و عترت طاهره است که نجات‌دهنده ما است.
انتهای پیام

captcha