۱۰۰۰ زائر آملی باراولی به مشهد مقدس مشرف شدند
کد خبر: 3769821
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

۱۰۰۰ زائر آملی باراولی به مشهد مقدس مشرف شدند

گروه اجتماعی ـ مسئول آستان قدس رضوی آمل گفت: ۱۰۰۰ نفراز آملی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) نرفتند و نیز آن‌هایی که بالای ۱۰ سال به مشهد نرفتند و نیز معلولان ذهنی و جسمی با همراهی خانواده به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شدند.

تشرف 1000 زائر آملی باراولی به مشهد مقدس

‌احمد کوهستانی، مسئول آستان قدس رضوی آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: جامعه هدف دفتر آستان قدس رضوی این شهرستان مستمندان  و محرومین دو حوزه اقتصادی و فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه ما در حوزه اقتصادی، بعد از شناسایی موضوعی مددجویان در منطقه شهرستان آمل و حومه، کانون‌هایی را در مساجد محلات و روستاها شکل دادیم، افزود: بعد از شناسایی مددجویان نوع نیازمندی‌های آنها را  دسته بندی و با توجه به نیازهایشان کمک‌هازز از قبیل؛ تهیه جهیزیه، سبد کالا، تهیه مسکن، تعمیر مسکن و ...ارائه شد.

مسئول آستان قدس رضوی آمل با اشاره به  اینکه جهت تهیه لوازم التحریرو پوشاک و تامین تغذیه  به ایتام و فرزندان خانواده‌های کم درآمد، کمک شد، تصریح  کرد: با هماهنگی با پزشکان و معرفی بیماران جهت درمان، آنها را به خادم یاران پزشک و مراکز درمانی که اعلام آمادگی کردند هدایت کردیم.

وی  با بیان اینکه  فعالیت‌های فرهنگی ما در بیش از 20 کانون  با موضوعات و در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر تشکیلل شد، افزود: رویکرد اصلی فعالیت خادمین دفتر آستان قدس آمل انجام برنامه‌های فرهنگی در موضوعات سبک زندگی امام رضا(ع) و سبک زندگی اسلامی و کسب مهارت‌های زندگی  در این سبک است. 

کوهستانی با اشاره به سه کانون فعال بانوان، مداحان و سلامت در این شهرستان اظهار کرد: یک هزار و 100 خادم یار از آمل برای خادم یاری امام رضا ثبت نام کردند که با آموزش‌های اولیه‌ای که دیدند در ابتدای امر در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی خود شهرستان آمل هفته‌ای  6 ساعت در حال خدمت بوده و تعداد 800 نفر پرونده شان تکمیل شد که از این تعداد 600 نفر کشیک آماده امام رضا(ع) هستند که برای حرم رفت و آمد می‌کنند. 
وی افزود: برای فعالیت قرآنی و بسط آن در شهرستان آمل  شالیکار به عنوان مسئول کانون قرآنی معرفی شدند.

 کوهستانی از کارهای دیگر این دفتر اعزام زائران بار اولی به امام رضا(ع) بیان کرد و گفت: 1000 نفراز آملی که تا کنون  به زیارت امام رضا نرفتند و نیز آنهایی که بالای 10 سال به مشهد نرفتند و نیز معلولان ذهنی و جسمی با همراهی خانواده به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شدند.

 کوهستانی با تأکید بر اینکه اهداف ما محرومیت‌زدایی است، اظهار کرد: با کمک آستان قدس رضوی به دنبال این هستیم تا قطعه زمینی برای تهیه مسکن زوج‌های جوان آماده کنیم که تا 2 الی 3 سال اول زندگی این زوج‌های جوان تا سرو سامان گرفتنشان در آنجا اسکان پیدا کنند.

انتهای پیام

captcha