ابعاد معرفتی دوران دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود
کد خبر: 3769847
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

ابعاد معرفتی دوران دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود

گروه اجتماعی ـ یک فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید ابعاد معرفتی دوران دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود، گفت: شهدا با تمام توان خود وارد صحنه نبرد شدند و امروز باید دین و اخلاق رزمندگان دفاع مقدس سرلوحه قرار گیرد.

ابعاد معرفتی دوران دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، سردار احمدی، یک فرمانده دوران دفاع مقدس امروز، ۱۴ آذرماه در اجلاسیه شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد گفت: نخستین ویژگی شهدا این است که خود خدا روح شهید را قبض می‌کند، اما ارواح ما را حضرت اعزاییل قبض می‌کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: دومین ویژگی این است که شهیدان در شرایط خاصی نه غسل و نه کفن دارند، اما سایر انسان‌ها اینگونه نیستند مگر اینکه ما هم با سرنوشت شهدا به سمت لقاء خدا برویم.

احمدی تصریح کرد: همچنین سومین ویژگی آن‌ها نیز این است که شهیدان بعد از رحلت و قبض روح‌شان به عنوان شهید نامیده می‌شوند و این تنها اختصاص به شهدا دارد نه سایر انسان‌ها است.

وی‌ رفع حوائج مومنان از لحظه‌ای که شهیدان قبض روح می‌شوند را از دیگر ویژگی‌های آن‌ها دانست و ادامه داد: شهدا زنده هستند و در نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امام راحل فرمودند: «گرامیداشت یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست»، خاطرنشان کرد: شهدا برای دفاع از اصل اسلام یک حماسه‌ای در دوران دفاع مقدس ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ما سر سفره شهیدان نشستیم و هر کسی که در کشور مسئولیتش سنگین‌تر باشد، تکلیف آن‌ها نیز بالاتر است، افزود: اسلام و امنیت خود را از برکت خون شهدا داریم و اگر خون این شهدا نبود امروز به جای هر مسئولی در کشور یکی از سرسپردگان غربی و کرسی‌نشین عراقی بر صندلی‌های مسئولیت تکیه می‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز امنیت پایدار مرهون خون مدافعان است، گفت: مدافعان حرم با جان‌فشانی‌ توطئه‌ دشمنان تکفیری را خنثی کرده‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید ابعاد معرفتی دوران دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود، تصریح کرد: شهدا با تمام موجودیت خود وارد صحنه نبرد شدند و امروز باید دین و اخلاق رزمندگان دفاع مقدس سرلوحه قرار گیرد.

احمدی افزود: اگر در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم و در مقابل دشمنان مقاومت و استقامت نکنیم صرف چند سال ما را از پای درمی‌آورند.

جهاد با دشمن؛ تنها راه نجات جامعه

سردار علی مولوی حقیقی دبیر یادواره شهدای خراسان‌جنوبی مقیم مشهد نیز گفت: تنها راه نجات جامعه، جهاد با دشمن و مقابله با کسانی است که در مقابل ارزش‌های اسلامی می‌ایستند.

وی با بیان اینکه همکاران با شور و شوق کار یادواره‌ شهدا را آغاز کردند، تصریح کرد: روحانیت، اندیشه‌های ناب اسلام و مطیع ولی فقیه هستند و نقش بسزایی در پیروزی دوران دفاع مقدس داشتند.

دبیر یادواره شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد افزود: یادواره شهدا را به صورت مردمی شکل دادیم و مردم این یادواره‌ها را مدیریت می‌کنند و این پنجمین همایشی است که مؤسسه علمی، فرهنگی و آموزشی کار و این جای قدردانی دارد.

سردار مولوی با بیان اینکه همه ما خود را مدیون خون شهدا می‌دانیم، اظهار کرد: به طور قطعی که راه شهدا، راه درستی است و به این ایمان داریم که خون شهدا هدر نمی‌رود.

وی ادامه داد: تنها راه نجات جامعه، جهاد با دشمن و مقابله با کسانی است که در مقابل ارزش‌های اسلامی می‌ایستند، لذا باید وظیفه خود را به درستی ادا کنیم و بعد از این یادواره به جامعه پیامی داشته باشیم.

دبیر یادواره شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در مسیر سیاست‌های کلی رهبری و راه و وصیت شهدا قدم برداریم.

انتهای پیام

captcha