دوره توجیهی کارشناسان استانی معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار می‌شود
کد خبر: 3769856
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
سه روز در مشهد؛

دوره توجیهی کارشناسان استانی معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دوره سه‌روزه آموزشی ـ توجیهی ویژه کارشناسان و رؤسای گروه‌های قرآن و عترت استان‌ها به همت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

تبیین فعالیت‌های معاونت قرآنی ارشاد برای کارشناسان استان‌ها

به گزارش ایکنا؛ دوره آموزشی ـ توجیهی ویژه رؤسای گروه‌ها و کارشناسان قرآن و عترت استان‌ها به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شنبه، 17 آذرماه، در مشهد مقدس آغاز می‌شود.
این دوره آموزشی که تا 19 آذرماه ادامه دارد با حضور افرادی همچون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زائری، کارشناس و صاحب‌نظر امور دینی و عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، برگزار می‌شود.
در مراسم افتتاحیه این دوره علاوه بر سخنرانی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ملانوری، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نیز به بیان سخنانی خواهند پرداخت.
ادامه برنامه این روز شامل معرفی برنامه‌های دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن وزارت ارشاد از سوی اصغر امیرنیا خواهد بود و پس از آن نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی خسروی برنامه‌های اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌ها را تشریح می‌کند.
تشریح دو آزمون سراسری حفظ قرآن و کارکنان دولت از سوی مرتضی خدمتکار بخش دیگری از برنامه‌های روز اول این دوره در نوبت صبح خواهد بود. در نوبت بعدازظهر نیز اخلاق حرفه‌ای مدیریت قرآنی با حضور احد فرامرز قراملکی تبیین می‌شود.
در روز دوم، ابتدا برنامه‌های اداره کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و در ادامه نیز نقش محوری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهبود امور قرآنی استان توسط حجت‌الاسلام علی ملانوری تشریح می‌شود و پس از آن آشنایی با نظام توسعه فرهنگ قرآنی در کشور از سوی محمدمهدی عزیززاده، تبیین می‌شود و در ادامه برنامه‌های کمیسیون تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور را بیان می‌کند.
پایان‌بخش برنامه‌های روز دوم این دوره آموزشی ـ توجیهی تبیین نقش اصلی و موثر موسسات قرآنی ـ مردمی در استان‌‌ها خواهد بود.
در روز پایانی این دوره ضرورت و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به ویژه فضای مجازی در ترویج فرهنگ و معارف قرآن از سوی حجج‌اسلام محمدرضا زائری و سیدحمید حسینی، مشاور فضای مجازی معاونت، تبیین می‌شود.

انتهای پیام

captcha