توجه ویژه به پژوهش در برنامه‌های ۱۰ سال آینده جامعةالزهراء(س)
کد خبر: 3769871
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

توجه ویژه به پژوهش در برنامه‌های ۱۰ سال آینده جامعةالزهراء(س)

گروه اجتماعی ‌ـ مدیر جامعةالزهراء(س) با اشاره به اینکه این مرکز چشم‌انداز، اسناد بالادستی و اساسنامه خود را مورد بازبینی قرار داده است، گفت: در این چشم‌انداز جایگاه ویژه‌ای برای مباحث آموزشی و پژوهشی در ۱۰ سال آینده ترسیم شده است.

اعزام 2300 مبلغ به کشورهای مختلف در سال 97 با هزینه شخصی

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعةالزهراء(س) امروز، 14 آذرماه در نشستی خبری گفت: جامعةالزهرا(س) چشم‌انداز، اسناد بالادستی و اساسنامه خود را مورد بازبینی قرار داده و در این چشم‌انداز جایگاه ویژه‌ای برای مباحث آموزشی و پژوهشی در 10 سال آینده ترسیم شده است.

وی افزود: برای رسیدن به هدفی که برای 10 سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم، چند رویکرد مورد‌نظر است؛ توجه به کیفی‌سازی آموزش‌ها، پژوهش‌ها و مهارت‌ها که به این منظور دوره‌های مختلف مهارتی اجرا شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری سومین دوره تربیت محقق اشاره کرد.

مدنی بیان کرد: این دوره‌ها حداقل سه ترم به طول می‌انجامد و هر شخصی که در این دوره شرکت می‌کند، باید حداقل دومقاله در مجلات معتبر پژوهشی به چاپ برساند و یک کتاب که مورد تایید شورای تخصصی جامعةالزهرا(س) باشد را چاپ کند.

مدیر جامعةالزهرا‌(س) اظهار کرد: دومین دوره تربیت مشاور، دوره تربیت مدرس، دوره تربیت مبلغ در سه سطح عمومی، تخصصی و گرایشی و تربیت مترجم به سه زبان انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی که در این زمینه از ظرفیت طلاب بین‌المللی استفاده شده، از جمله برنامه‌هایی هستند که در جامعةالزهرا(س) در حال برگزاری است.

وی درخصوص خدماتی که به فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود، ادامه داد: اولین گردهمایی فارغ‌التحصیلان خارجی جامعةالزهرا(س) در لبنان برگزار شد و دومین دوره دوره آن، اواخر سال جاری در شبه قاره هند برگزار خواهد شد، همچنین برای فارغ‌التحصیلان داخلی چهار نشست در استان‌های تهران، البرز و خراسان برگزار شد که چند مورد دیگر از این نشست‌ها با هدف بازآموزی اطلاعات و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فارغ‌التحصیلان تا پایان سال برگزار خواهد شد.

مدنی اظهارکرد: به منظور افزایش توان پژوهشی جامعةالزهرا‌(س)، معاونت آموزش و معاونت پژوهش در حال اجرای طرح آموزش پژوهش‌محور است و با بیش از 20 مؤسسه و نهاد همسو تفاهم‌نامه‌هایی برای برگزاری همایش‌های علمی پژوهشی امضا شده است که برخی از این همایش‌ها بین‌المللی هستند.

وی اظهار کرد: امسال حدود دو هزار نفر در سطوح یک تا پنج پذیرش می‌شوند، سطح 5 که به فقه عالی می‌پردازد، برای اولین بار در کل حوزه‌های علمیه خواهران با هدف پرورش و تربیت بانوان صاحب نظر در مسئله فقه و اصول، در جامعةالزهرا‌(س) طلبه می‌پذیرد.

مدیر جامعةالزهرا‌(س) در خصوص رشته‌های این حوزه علمیه گفت: رشته‌های فقه و اصول، فلسفه، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت، تفسیر و علوم قرآن، تبلیغ، تاریخ اسلام، تاریخ اهل بیت‌(ع)، مطالعات اسلامی زنان و ادبیات عرب رشته‌هایی هستند که در این مرکز تدریس می‌شوند، امسال دو رشته جدید تربیت دینی کودکان و نوجوانان و مشاور خانواده با رویکرداسلامی به برنامه آموزشی اضافه شده‌اند.

وی بیان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد پنج گرایش در سه سطح طلاب بین‌الملل در رشته‌های تاریخ، تفسیر، روانشناسی تربیتی، اصول و فقه و کلام پذیرش می‌شوند البته جامعةالزهرا‌(س) با مشکلات جدی در بحث بودجه مواجه است و با اینکه پذیرای دوهزار طلبه غیرایرانی هستیم، یک دلار یا یک یورو بودجه ارزی نداریم، سال گذشته نیز دوهزار مبلغ ایرانی و 300 مبلغ غیرایرانی برای تبلیغ در مناسبت‌ها اعزام شدند که ما نتوانستیم بلیط این مبلغان را تهیه کنیم و با هزینه شخصی به تبلیغ رفتند.

انتهای پیام

captcha