پیشرفت جامعه منوط به مشارکت مردم است
کد خبر: 3769878
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

پیشرفت جامعه منوط به مشارکت مردم است

گروه اجتماعی - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیشرفت جامعه منوط به مشارکت مردم و اعتماد متقابل است؛ یعنی مسئولان به مردم اعتماد کرده و خلوت خود را با آنان یکی کنند و از سوی دیگر، مردم نیز به مسئولان خود اعتماد داشته باشند.

پیشرفت جامعه منوط به مشارکت مردم است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان‌ صبح امروز، 14 آذرماه در نشست شورای اداری، گفت: جوامع هرچه توسعه‌یافته‌تر می‌شوند، نقش‌آفرینی مردم نیز در آن جوامع مشهودتر است.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وقتی ما شعار مردم‌محوری می‌دهیم، در عمل نیز باید فضا را برای ورود و نقش‌آفرینی مردم آماده کنیم؛ شعار مردم دادن و مردم را ندیدن در جامعه بسیار خطرناک است.
وی افزود: پیشرفت جامعه منوط به مشارکت مردم و اعتماد متقابل است؛ یعنی مسئولان به مردم اعتماد کرده و خلوت خود را با آنان یکی کنند و از سوی دیگر، مردم نیز به مسئولان خود اعتماد داشته باشند، در این‌صورت، مشکلات یکی پس از دیگری رفع می‌شود.
موهبتی با بیان اینکه زندگی اجتماعی براساس روابط انسان‌ها با یکدیگر امکان‌پذیر می‌شود، ادامه داد: در این فرآیند، فرد و جامعه بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند؛ در نتیجه، بر افراد جامعه لازم است نقش خود را در این اثرگذاری و اثرپذیری، به درستی ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه هیچ عهد اخوتی غیر از حرکت بر مدار خوبی‌ها با کسی نداریم و نخواهیم داشت، افزود: کوتاهی‌های عمدی و قصور در قبال مردم از هیچ فرد و گروهی پذیرفته شدنی نیست و دستگاه‌های انتظامی، اطلاعات و قوه قضاییه بدون هیچ رحمی با آنان برخورد خواهند کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان انتقادپذیری را برای هر مسئولی ضروری دانست و اظهار کرد: هیچ احدی در این کشور حق ندارد خود را عین نظام بداند؛ هیچکس خالی از عیب نیست و همه باید انتقادپذیر باشیم.
موهبتی بیان کرد: شفافیت در تمام امور تنها راه پیشرفت و توسعه است؛ همه مدیران سیستان و بلوچستان باید خود را در اتاق شیشه‌ای ببینند، آن زمان است که می‌توان به آینده امیدوار بود.

انتهای پیام

captcha