ثبت 47 موقوفه با نیت خرید و نشر کتب مذهبی در استان اصفهان
کد خبر: 3770083
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

ثبت 47 موقوفه با نیت خرید و نشر کتب مذهبی در استان اصفهان

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ثبت 47 موقوفه با نیت خرید و نشر کتب دینی و مذهبی در استان اصفهان خبر داد.

ثبت 47 موقوفه با نیت خرید و نشر کتب مذهبی در استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین ولی‌اله روان با اشاره به ظرفیت غنی فرهنگ وقف و همچنین گستردگی نیات واقفان نیک‌اندیش و ثبت 750 نیت در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه اظهار کرد: از دیرباز واقفان نیک‌اندیش با وقف اموال خود سعی در کمک به پیشرفت جامعه در امور مختلف همچون بهداشت و سلامت، نشر معارف اسلامی و اهل‌بیت(ع)، تحصیل افراد، نشر علوم مختلف و ... داشته‌اند.
وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز واقفان نیک‌اندیش زیادی برای ترویج علوم اقدام کرده‌اند که حاصل این امر، ثبت 47 موقوفه با نیت خرید و نشر کتب دینی و مذهبی در استان اصفهان است که شاخص‌ترین موقوفات در این زمینه، موقوفه محمد و مهدی نراقی در کاشان و موقوفه ملا احمد نراقی در کاشان هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین 25 موقوفه نیز با نیت تجهیز کتابخانه‌ها در استان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است که موقوفه اهل‌بیت(ع) در شاهین‌شهر و موقوفه سید شهاب‌الدین مرعشی در اصفهان از جمله موقوفات شاخص در این زمینه محسوب می‌شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین روان در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد 68 کتابخانه نیز در جوار آستان مقدس بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم‌الشأن سراسر استان فعالیت می‌کنند که در مخزن این کتابخانه‌ها، 60 هزار جلد کتاب با بیش از 20 هزار عنوان وجود دارد که بیشترین کتاب‌ها در کتابخانه علامه مجلسی(ره) اصفهان با 40 هزار جلد و امامزاده سید سلطان علی(ع) در شهر نایین با 4000 جلد نگهداری می‌شود.
انتهای پیام

 

captcha