فاصله 10 درصدی باسوادی سیستان‌وبلوچستان با میانگین کشوری
کد خبر: 3770084
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

فاصله 10 درصدی باسوادی سیستان‌وبلوچستان با میانگین کشوری

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: نرخ باسوادی گروه سنی 10 تا 49 در استان 85 درصد است که نشان می‌دهد از میانگین کشوری 10 درصد عقب است.

فاصله 10 درصدی باسوادی سیستان‌وبلوچستان با میانگین کشوری

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان گفت: نرخ باسوادی گروه سنی 10 تا 49 در استان 85 درصد است که نشان می‌دهد از میانگین کشوری 10 درصد عقب است.
وی با بیان اینکه باید برای 15 درصد جمعیت بی‌سواد استان وقت بگذاریم، افزود: این اداره کل به موضوع سواد آموزی به عنوان یک تکلیف اعتقادی و حثیتی نگاه می‌کند و در این مسیر همه تلاش خود را به کار بسته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: با حمایت‌های انجام شده هر سال شاهد رشد یک‌ونیم تا دو درصدی سواد آموزی در استان هستیم، به گونه‌ای که با وجود همه مشکلات اقتصادی طی سال‌های اخیر در استان حدود 180 هزار بی سواد زیر 50 سال سر کلاس درس نشستند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید برای ۴۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل استان امکان حضور در کلاس‌های درس و بازگشتن به چرخه آموزش فراهم شد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، روش‌های مختلفی از جمله جذب در کلاس‌های دایر، مدارس شبانه‌روزی، تغییر کاربری مدارس، خرید خدمات آموزشی، آموزش از راه دور و احداث فضای جدید برنامه‌ریزی شد.
نخعی اظهار کرد: در سال‌های گذشته برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان و رسیدن به پوشش صد در صدی فعالیت‌های مناسب و مثبتی انجام شده است، اما هنوز راضی نیستیم و این اقدامات ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha