عدالت بدون عزم همگان تحقق نمی‌یابد
کد خبر: 3770109
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

عدالت بدون عزم همگان تحقق نمی‌یابد

گروه سیاسی- عضو انجمن اسلامی تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز، با بیان این‌که عدالت بدون عزم همگان هیچ زمانی تحقق نمی‌یابد، اظهار کرد: اگر تشکل دانشجویی مستحکم در داخل دانشگاه مستقر باشد ولی حرکات این تشکل جزیره‌ای بوده و دانشجویان با آن همکاری نداشته باشند این تشکل در محیط دانشگاه نمی‌تواند اثر گذار شود و نمی‌توان به نتایج مطلوبی از جنبش دانشجویی دست یافت.

عدالت بدون عزم همگان هیچ زمانی تحقق نمی‌یابد

سجاد مقید، عضو انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که هر سال 16 آذر به عنوان روز دانشجو جشن گرفته می‌شود ولی تاکنون به علل نام گذاری این روز پرداخت نشده است، اظهار کرد: اساس این روز استکبار ستیزی دانشجویان، روحیه آرمان گرایی، حس استقلال و عزت ملی بود، زمانی که نهضت ملی سازی صنعت نفت با پشتیبانی مصدق اتفاق افتاد؛ در این جریان نماینده آمریکا قصد ورود به ایران داشت که در مقابل آن، سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران شهید شدند.

وی در خصوص رسالت فعلی جنبش دانشجویی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد عدالت، اظهار کرد: عدالت مسئله‌ اصلی انقلاب اسلامی بوده و انتظار امام و رهبری از دانشجویان همواره عدالت خواهی بوده است، آرمان خواهی جدا از روح دانشجویی نیست و معتقدم آرمان خواهی تعهد را به همراه دارد؛ بنابراین آرمان خواهی دانشجویی باید با ایده‌‌ی عملی همراه باشد.

مقید، افزود: مقدمه‌ آرمان خواهی، بازگرداندن هویت دانشگاه و دانشجو به دانشگاه است این که دانشجو بفهمد در چه موقعیتی قرار گرفته و جایگاه کشورش در جهان چیست، اکنون دو نوع دانشجو داریم که آرمان خواه نیستند، برخی از دانشجویان مشغول تحصیل بوده و برای آن‌ها مهم نیست که در داخل کشور بمانند یا خارج از کشور بروند و برخی نیز حتی تحصیل هم برایشان اهمیتی ندارد.

این دانشجوی دانشگاه تبریز، با بیان این‌که استکبار داخلی و خارجی وجود دارد و در شرایط فعلی عدالت می‌تواند مبارزه با استکبار خارجی و حمایت از مستضعفان جهان و هم مستضعفان داخل کشور باشد، گفت: اگر عدالت خواهی را به عنوان آرمان بپذیریم می‌توانیم با هر نوع استکبار خارجی و داخلی مبارزه کنیم.

وی در خصوص لزوم سیاسی بودن دانشجویان در شرایط فعلی، با بیان این‌که عدالت بدون عزم همگان هیچ زمانی تحقق نمی‌یابد، اظهار کرد: اگر تشکل دانشجویی مستحکم در داخل دانشگاه مستقر باشد ولی حرکات این تشکل جزیره‌ای بوده و دانشجویان با آن همکاری نداشته باشند این تشکل در محیط دانشگاه نمی‌تواند اثر گذار شود و نمی‌توان به نتایج مطلوبی از جنبش دانشجویی دست یافت.

نماینده انجمن دفتر تحکیم وحدت، اظهار کرد: معتقدم مسیر تشکل‌های دانشگاه‌ها مسیری اشتباه است، سیاسی نبودن دانشجویان به بازخورد عملکرد تشکل‌ها و افرادی که ادعای سیاسی و جنبش دانشجویی بودن دارند، بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: تشکل‌ها نباید در جریانات سیاسی پیاده نظام باشند و دانشجو درک کند که امر سیاسی در خصوص دانشجو و تشکل‌ها، حرکتی مستقل است.

مقید با بیان این‌که برخی از تشکل‌های انقلابی دچار آفت انزوا می‌شوند، گفت: متاسفانه تشکل‌ها از بحث آگاه سازی بسیار فاصله گرفته‌اند و اگر تاریخ جنبش دانشجویی را مطالعه کنیم پی می‌بریم میراثی که از امثال افرادی مانند شهید چمران به ما رسیده، این نبوده است، اگر خود را با چنین افرادی مقایسه کنیم بیشتر به عمق اشتباه خود پی می‌بریم.

انتهای پیام

captcha