قرآن ابزاری برای رسیدن به امیال مادی نیست
کد خبر: 3770114
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
رئیس سازمان حراست کل کشور:

قرآن ابزاری برای رسیدن به امیال مادی نیست

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ رئیس سازمان حراست کل کشور قرآن را وسیله نجات دانست و بر لزوم قرآنی زندگی کردن مردم و به خصوص مسئولان بخش‎های مختلف تاکید کرد و گفت: قرآن مایه سعادت است و نباید ابزاری برای مطامع دنیوی باشد.

قرآن ابزاری برای رسیدن به امیال مادی نیستبه گزارش ایکنا از قم، هادی خانی امروز 15آذرماه در آیین اختتامیه هشتمین دوره رقابت‎های قرآن کریم جامعه حراست کشور در تالار همایش‏‌های شهرداری قم گفت: حضور گسترده فعالان قرآنی در جامعه حراستی کشور یکی از مهمترین دلگرمی‎های مدیران سازمان حراست کشور است.

وی افزود: قرآن کریم عامل هدایت ابنای بشر تا ابد است و هر کسی که خودرا از قرآن جدا کرد قطعا از خود را از رحمت و فیض و هدایت الهی محروم کرده است؛ به همین جهت انس با قرآن سبب استحکام دردین و ایمان می شود و به خصوص نیروهای حراست باید با کلام وحی وکتاب آسمانی انس عمیق داشته باشند.

رئیس سازمان حراست کل کشور بیان کرد: مطمئنا اگر در همین بحث قرائت و حتی حفظ قرآن بمانیم و رشد قرآنی نداشته باشیم و زندگی و فکر و افعال و ارتباطات خود را قرآنی نکنیم متضرر خواهیم بود؛ قرآن کریم صرفا برای حفظ کردن و خواندن وعمل نکردن نازل نشده است بلکه برای هدایت مردم به قلب پیامبر اکر و از سوی ایشان به عالمیان ابلاغ شده است.

وی گفت: قرآنی شدن به این معنی است که قرآن باید در متن و بطن زندگی ما متبلور و نمایان باشد؛ خداوند متعال بیان می‎فرماید که قرآن برخی از خوانندگان خود را لعن می کند زیرا به قرآن عمل نکردند و برخلاف قرآن رفتار کردند.

وی اظهارکرد: مدیران و به خصوص مدیران و کارکنانی که مردم آنها به عنوان مصادیق و تجلیات نظام اسلامی می‎دانند باید با قرآن انس داشته باشند و رفتار و گفتار آنها قرآنی باشد زیرا اگر دورویی در رفتار آنها ایجاد شود قطعا آثار نابخشودنی و بعضا غیر قابل جبرانی به بار خواهد آورد.

خانی بیان کرد: فعالان بخش‎های مختلف کشور نباید سارق دین مردم شوند زیرا اگر بد عمل کنند و از قرآن بگویند و برخلافش عمل کنند مردم نیز ممکن است تصور کنند که وقتی مدعیانی که خود به قرآن عمل نمی‌کنند این گونه‎اند پس حتما عمل نکردن به قرآن بخشی از واقعیت است.

وی گفت: قرآن ابزار رسیدن به ما به مادیات نیست بلکه باید عنصری باشد که با وسیله آن به رستگاری و نجات همه جانبه درزندگی دنیوی و اخروی برسیم.

انتهای پیام

captcha