برگزاری جشن عبادت دختران در ساری
کد خبر: 3770214
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

برگزاری جشن عبادت دختران در ساری

گروه اجتماعی- کارشناس قرآن و نماز و عترت آموزش و پرورش ناحیه یک ساری از برگزاری جشن عبادت دختران 24 آذرماه در ساری خبر داد.

برگزاری جشن عبادت دختران در ساری

حسین ایزی کارشناس قرآن و نماز و عترت آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته قرآن جشن عبادت دختران 24 آذرماه در ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن از ساعت 8 صبح الی 11 در مسجد علی بن‌موسی‌الرضا(ع) بوستان ولایت ساری با شرکت جمعی از دختران مدارس شهرستان ساری و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

ایزی تصریح کرد: وقتى پسر يا دختر به سن معینی رسيدند و بالغ شدند، به آنان «مكلّف» گفته مى‌شود. كسى كه به سن تكليف مى رسد، بايد دستورهاى دينى را انجام دهد و به واجبات عمل كند و از آنچه خداوند ممنوع ساخته يعنى از محرّمات پرهيز كند.

وی افزود: به تكليف رسيدن، يك عيد به حساب مى آيد، چون از نظر عقلى و جسمى به حدى رسيده‌ايم كه خداوند به ما دستور مى‌دهد و ما خوشحاليم كه خواسته‌ها و دستورهاى او را اطاعت كنيم و بنده شايسته او به حساب آييم و چه افتخارى از اين بالاتر؟ ما با «جشن تكليف»، نعمتهاى خدا را گرامى مى داريم و اين روز بزرگ را كه در آن به سن تكليف رسيده‌ايم، همچون روزی پرشكوه و خاطره‌اى به يادماندنى به ياد مى‌سپاريم.

کارشناس قرآن و نماز و عترت آموزش و پرورش ناحیه یک ساری گفت: علاوه بر آنچه در مراسم «جشن تكليف» اجرا مى‌شود، انجام سجده شكر براى سلامتى و نعمت تكليف، كمك به نيازمندان و دادنِ صدقه، سلام دادن به فرشتگانى كه همراه انسانند و كارهاى خوب و بد را مى نويسند، پناه بردن به خدا از شرّ شيطان و كمك خواهى از خدا و دعا براى موفقيت در انجام وظيفه توصیه شده است.

انتهای پیام

برگزاری جشن عبادت دختران در ساری

captcha