‌طرح «سفیر شهرداری فرهنگی» در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3770407
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

‌طرح «سفیر شهرداری فرهنگی» در اردبیل اجرا می‌شود

گروه‌ اجتماعی ـ رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا سفیر شهرداری فرهنگی را در این شهر به شکل نمادین فعال کرده و به اشاعه اهداف توسعه‌ای در این حوزه بپردازیم.

توسعه شهر اردبیل با سفیرفرهنگی شهرداریبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا پوستی، رئیس شورای شهر اردبیل‌ صبح امروز، ۱۷ آذرماه در چهل و نهمین جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما در روز‌های گذشته یکی از مفاخر شهر اردبیل را از دست دادیم به طوری که مرحوم ‌عبدالرحیم جلائی به‌عنوان پزشک حاذق و نخبه این شهر در عرصه‌های مختلف خدمات بی‌بدیلی را از خود به یادگار گذاشته است.
وی به ابعاد شخصیتی و تلاش و مجاهدت این پزشک خیر در شهر اردبیل اشاره و بیان کرد: دکتر جلائی در ویزیت رایگان بیماران نیازمند و مستمند و دستگیری از این خانواده‌ها همواره پیشقدم بوده به طوری که با اخلاق نیک و خوشرویی در کنار طبابت حتی سعی می‌کرد داروی بیماران را از جیب خودش تامین کند که چنین اقدامات ایثارگرانه و شایان توجه از وی شخصیتی ماندگار ساخته است.
رئیس شورای شهر اردبیل به خدمات دکتر جلائی در انجمن شهر در کنار سایر بزرگان اشاره کرد و گفت: وی در کنار دکتر معماری و دکتر مناف‌زاده با تشکیل انجمن شهر بی‌ادعا شهردار آن زمان اردبیل را مورد حمایت قرار دادند به طوری که با همراهی دکتر نائبی سعی کردند تا ضمن بازگشایی خیابان‌ها و مسیر‌های مختلف با وساطت و جلب نظر ساکنان این مناطق تعریض و بازگشایی خیابان‌ها و کوچه‌های متعدد را انجام دهند.
پوستی بیان کرد: این شخصیت‌های وارسته منشأ خیر و پایه‌گذار اقدامات نیک برای دیار اردبیل بودند به طوری که امروز براساس این برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها، ما توسعه شهر اردبیل را شاهد هستیم.
وی یاد و خاطره فرزند مرحوم جلائی را در کسب محبوبیت مردمی در جایگاه یک خدمتگزار صدیق و هنرمند پرتلاش یادآور شد و افزود: مرحوم داود جلائی نیز با حضور در دور اول شورای شهر و عهده‌داری مسئولیت در آن مقطع تلاش کرد تا همچون پدرش صادقانه در خدمت مردم باشد که فعالیت‌های مثبتی را نیز در این مدت مسئولیت به انجام رساند.
رئیس شورای شهر اردبیل بعد خیرخواهی مرحوم جلائی را به‌ویژه در واگذاری زمین برای مؤسسه ریحانه و احداث درمانگاه برای بیماران سرطانی یادآور شد و گفت: ما با همکاری شهرداری تلاش می‌کنیم تا در تکریم و تجلیل از این شخصیت برجسته خیابان و میدانی را به نام مرحوم جلائی نامگذاری کنیم تا در حد وسع و توان خود بتوانیم قدردان این تلاش‌ها باشیم.
پوستی ضرورت توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی را یادآور شد و بیان کرد: ما در کنار عمران و توسعه شهر اردبیل به شدت به توسعه فرهنگی در این شهر نیاز داریم که در این راستا طرحی را در حال تدوین داریم تا با مشورت اعضای شورای فرهنگ عمومی این طرح تحولی را در تقویت برنامه‌های فرهنگی اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا به شکل سالانه و یا ۶ ماهه شعار‌هایی را به عنوان پیام فرهنگی تعیین کنیم تا همه هموطنان را ترغیب به تحقق این شعار فرهنگی نظیر ترویج پیاده‌روی، استفاده از دوچرخه به جای وسایط نقلیه شخصی، طرح تفکیک زباله، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و ... کنیم.
رئیس شورای شهر اردبیل اضافه کرد: در همین راستا تلاش می‌کنیم تا سفیر شهرداری فرهنگی را به شکل نمادین و با انتخاب یک فرد موجه به انجام برسانیم تا اهداف و برنامه‌های فرهنگی را در شهر اردبیل پیگیری کرده و به سرانجام برساند.
انتهای پیام

captcha