هدف از ورود به حوزه، تجارت نیست
کد خبر: 3770459
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
نماینده ولی فقیه در ‌کردستان:

هدف از ورود به حوزه، تجارت نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فشار دشمن برای ایجاد اختلاف مذهبی در این استان افزایش یافته است و نقش روحانیت در این زمینه مهم است، گفت: روحانیت و طلاب باید بداند، هدفمان برای حضور در حوزه تاجر شدن و داشتن زندگی معمولی نیست.

هدف از ورود به حوزه، تجارت نیست

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه دراستان کردستان شب گذشته، 16 آذرماه در گردهمایی طلاب و فضلای شهرهای غروه و کامیارن مقیم حوزه علمیه قم که در نماز‌خانه مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد، گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «همیشه ذاکر خدا باشید و توجه داشته باشید که همیشه در محضر خدا قرار دارید، به یاد مرگ، اهل قرائت قرآن و دورد بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت بفرستید».

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان اظهار کرد: اگر انسان به سخن این امام(ع) توجه کند، بسیاری از مشکلات جامعه از بین خواهد رفت و کسی به سمت لغزش نخواهد رفت. یاد مرگ انسان را از بسیاری از گناهان دور می‌کند و باعث می‌شود بهتر از این از دنیا بهره ببرد.

وی بیان کرد: بزرگان دین معتقدند، دنیا جای تلاش و کوشش برای زندگی بهتر برای آخرت است. اگر فکر می‌کنید دنیا جای راحتی و آسایش است، اشتباه است.

حسینی‌شاهرودی گفت: مسئله‌ای که حضرت به آن توجه دارند، موضوع توجه و قرائت قرآن است. ثقل اکبر قرآن است و اهل بیت(ع) می‌فرمایند سخنان ما را با قرآن بسنجید، اگر درست است استفاده کنید و اگر مطابق قرآن نیست، استفاده نکنید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: آنچه در قرائت قرآن باید مورد توجه قرار گیرد، قرائت درست قرآن، بعد ترتیل و در مراحل دیگر تفسیر و ... است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ظهور امام زمان(عج) نیاز به زمینه‌سازی دارد، گفت: پذیرش ایشان نیاز به آماده شدن دل‎ها و قلب‌ها دارد و این زمانی میسر می‌شود که از قبل برای ظهور زمینه‌سازی شود.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه امام راحل معتقد بودند این انقلاب زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیةالله(عج) است، اظهار کرد: انقلاب وظیفه این چنینی دارد و باید مواظب و مراقب بود و اقدام به زمینه‌سازی برای ظهور آن حضرت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انقلاب پایگاه ترویج دین و زمینه‌ساز ظهور است و دشمن به درستی به این هدف مهم پی برده، ادامه داد: اگر دشمن این همه هجمه علیه نظام و انقلاب کرده، تحریم در موارد زیادی اقتصادی و نفت و... می‌کند و جلوی پیشرفت علوم مختلف را می‌گیرد و به بهانه‌های واهی دنبال از بین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است چون نمی‌خواهد انقلاب و نظام پیشرفت کند و زمینه‌ساز ظهور آن حضرت شود.

وی با بیان اینکه روحانیت و نیروهای انقلابی به درستی نتوانستند از بعضی فرصت‌ها مانند وجود مذهب اهل سنت و برادری و الفت، به نفع انقلاب، نظام و جامعه اسلامی استفاده کنند، افزود: اگر می‌توانستیم از این ظرفیت عظیم برای وحدت بیشتر و توطئه دشمنان بهره می‌بردیم، الان شاهد سنگ‌اندازی متعدد دشمن علیه جامعه اسلامی نبودیم.

حسینی‌شاهرودی گفت: آیا توانستیم از مذهب شافعی که از نظر اعتقادی به مذهب شیعه نزدیک‌تر است، به نفع اتحاد و برادری دو مذهب بهره ببریم؟ دشمن از این حضور مذاهب در کشور نهایت استفاده را برای ایجاد اختلاف بین دو مذهب شیعه وسنی برده و حتی در دانشگاهایی مانند ادیان ومذاهب هم اوضاع به نفع آن‌ها است.

وی بیان کرد: متأسفانه در این دانشگاه از بعضی مذاهب دعوت می‌شود و حرف‌هایشان را می‌زنند، کسی نیست جواب آنها را بدهد چرا نباید از این دانشگاه به نفع مذهب شیعه و وحدت دو مذهب علیه دشمن بهره ببریم؟.

وی در ادامه گفت: کاری که مبلغان و روحانیت می‌توانند انجام دهند و به نماینده ولی فقیه در استان کمک کنند، اهمیت بحث وجوهات و خمس است، باید این مسائل به مردم گفته شود تا مردم به اهمیت خمس پی ببرند و اگر گفته نشود، اوضاع همین است که می بینید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بابیان اینکه روحانیت و طلاب باید بداند، نیامدیم در حوزه تاجر شویم و مانند عده‌ای از مردم که وضع خوبی دارند زندگی کنیم، اظهار کرد: اگر چه مشکلات معیشتی برای طلاب وجود دارد ولی طلاب باید بدانند هدف از ورود به حوزه، تجارت کردن نیست، هدف تبلیغ دین و تلاش برای ترویج مبانی اسلام است.

انتهای پیام

captcha