محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم
کد خبر: 3770696
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم

گروه اجتماعی - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم، گفت: هر کجا که قوانین و مقررات تسهیل‌گر متناسب با شرایط روز کشور نباشد، دولت برای رفع مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی کرده است.

محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ عصر روز گذشته، 17 آذرماه در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم، گفت: هر کجا که قوانین و مقررات تسهیل‌گر متناسب با شرایط روز کشور نباشد، دولت برای رفع مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی کرده است.

وی با تأکید بر ادامه فعالیت واحدهای تولیدی داخلی در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های کنونی افزود: ادامه حیات و فعالیت واحدهای تولیدی - صنعتی، به یقین حلال مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری است، موضوعی که مقام معظم رهبری هم در بیاناتشان بارها و بارها بر حفظ وضع موجود و رفع مشکلات تاکید دارند.

رحمانی، مشارکت و همراهی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را در تحقق این مهم و پیشبرد کشور برای عبور از بحران‌ها و تحریم‌ها بسیار مهم برشمرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به واگذاری اختیارات وزارت صمت به استان‌ها و مسئولان محلی گفت: مسئولان استانی باید به دور از بروکراسی و دوندگی‌های زائد اداری، تا جایی که ممکن است همراه تولیدکنندگان و صنعتگران باشند و آنان را در گردش چرخ‌های اقتصادی کشور یاری کنند.

وی به راه‌اندازی سامانه شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی برای نخستین بار در کشور هم اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، متوجه شدیم بخشی از صنایع ما به علت نبود نقدینگی از ادامه فعالیت باز مانده‌اند، از این رو با راهکارهای لازم و تأمین منابع، آن‌ها را به چرخه تولید بازمی‌گردانیم.

رحمانی افزود: ضمن این‌که در سایه راه‌اندازی این سامانه، بسیاری از واحدهای تولید کوچک هم در استان‌های مختلف کشور شناسایی شد و با واگذاری اختیار به استان‌ها، درصددیم مشکلات همین واحدهای کوچک را هم حل کرده و از رکود و تعطیلی آن‌ها جلوگیری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل طرح‌های ناتمام را از دیگر اولویت‌های وزارت صمت اعلام کرد و افزود: از مجموع 15 هزار طرح تولیدی - صنعتی در دست اجرا، 740 طرح بالای 60 درصد پیشرفت دارد و در صورت بهره‌برداری از آن‌ها، 20 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد.

رحمانی همچنین به پیشرو بودن آذربایجان‌شرقی از جمله تبریز در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد و افزود: خطوط تولید این استان باید همچنان با سرعت و شتاب در گردش باشد و لازم است برای تأمین مایحتاج کارخانه‌ها، با کشورهای همسایه مراوده کرد تا مواد لازمِ آن‌ها از این کشورها وارد شود.

انتهای پیام

captcha