دستاوردهای انقلاب تحت‌الشعاع مطالبات قرار نگیرد
کد خبر: 3770954
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
حجت‌الاسلام نکونام:

دستاوردهای انقلاب تحت‌الشعاع مطالبات قرار نگیرد

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه بازیگری‌های سیاسی و جناحی و چپ و راست‌های کاذب و مسائلی که تحت نام سیاسی‌گری در کشور شکل گرفته و گاهی در دانشگاه‌ها جا پیدا می‌کند بلای جان کشور و دانشگاه‌ها شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شب گذشته، 17 آذرماه در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های استان که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دانشجویان ما اهل بصیرت هستند، گفت: امروز دانشجویان در مسائل مختلف ورود پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه و تحقیق می‌کنند.
وی یکی از وظائف و رسالت‌های دستگاه‌های استان را تبیین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی خواند و افزود: گاهی مسئولان و مردم از دستاوردهای انقلاب غافل هستند که باید آن‌ها را در معرض دید عموم قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب قابل مقایسه با صدها سال قبل از انقلاب نیست، اظهار کرد: دستاوردهایی که به برکت انقلاب شکل گرفته زیاد است اما آنچه باید بشود هم زیاد است.
امام جمعه شهرکرد مظلومیت انقلاب اسلامی را در این دانست که آنچه باید بشود زیاد است و آنچه شده تحت‌الشعاع این بایدها قرار گرفته است و بیان کرد: صدها سال قبل از انقلاب در این کشور کاری صورت نگرفت و منابع کشور را غارت کردند و ظلم‌های بسیاری به کشور شد لذا بایدها خیلی زیاد هستند و این بایدها دستاوردهای انقلاب را تحت‌الشعاع قرار داده است.
وی با تأکید بر اینکه علاوه بر توجه به بایدها در انقلاب، باید دستاوردهای انقلاب را نیز مورد توجه قرار داد و نگذاریم انقلاب مظلوم واقع شود، ادامه داد: بدخواهان انقلاب و بیگانگان می‌خواهند بگویند کاری در انقلاب صورت نگرفته است لذا نباید اجازه دهیم آن‌ها چهره انقلاب را برای ما ترسیم کنند.
‌نکونام ادامه داد: ما باید کمک کنیم و دستاوردهای انقلاب را برجسته کنیم و بدخواهان و دشمنان انقلاب را خلع سلاح کنیم بنابراین مطالبه‌ها و بایدها را توجه بکنید اما دستاوردهای انقلاب را نیز برجسته کنید که این امری امیدآفرین برای آینده است.
نماینده ولی فقیه در استان یکی از تأکیدات مداوم رهبر معظم انقلاب را امیدآفرینی در کشور دانست و اظهار کرد: ایشان شخصیتی واقع‌گرا و بر کرسی ایمان و تقوا نشسته دارند و بر اساس واقعیت‌ها به کشور و نسل جوان امید می‌بخشند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه با همین دغدغه‌های دانشجویان پیشرفت‌های علمی در کشور محقق شده است، اضافه کرد: با همین دغدغه‌ها مسائل مذهبی و معنوی و اخلاق محوری و خدامحوری در جامعه شکل گرفته است و دست بدخواهان و دشمنان از انقلاب کوتاه شده است.
‌نکونام با اشاره به اینکه امروز نسل جوان ما در دانشگاه‌ها مؤمن، متقی، متعهد و انگیزه‌مند هستند، تأکید کرد: بیشترین امید رهبر معظم انقلاب و دغدغه مندان انقلاب همین تشکل‌های فعال دانشجویی است.
وی با اشاره به اینکه کار اصلی را شما تشکل‌های دانشجویی انجام می‌دهند زیرا هم مطالبه‌گر هستید هم به‌دنبال نوآوری و خلاقیت و بالنده کردن کشورید، اضافه کرد: امید رهبر انقلاب به همه تشکل‌های دانشجویی است.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: متأسفانه بازیگری‌های سیاسی و جناحی و چپ و راست‌های کاذب و مسائلی که تحت نام سیاسی‌گری در کشور شکل گرفته و گاهی در دانشگاه‌ها جا پیدا می‌کند بلای جان کشور و دانشگاه‌ها شده است.
وی با بیان اینکه معنای تشکل دانشجویی بازیگری سیاسی نیست بلکه معنای آن حرکت بالنده در جهت سیاست دینی، گسترش و ارتقای علوم، رشد دادن اخلاق‌محوری و تقوا و پاکی‌ها در دانشگاه‌ها و کوتاه کردن دست بدخواهان کشور است، ادامه داد: دست‌یابی به این اهداف مطالبه گری، بصیرت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت می‌خواهد.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: دانشجویان باید تشکل همراه با بصیرت، بیداری و پرانگیزگی داشته باشند اما بازیگری سیاسی و سیاست‌بازی شیطنت‌آمیز و به جان هم افتادن و تفرقه و دوئیت ایجاد کردن و مقابله هم قرار گرفتن و دانشگاه را شقه‌شقه کردن و فضای علمی و سازندگی را مخدوش کردن و ضربه زدن به حرکت اصلی دانشگاه ویژگی‌های یک تشکل دانشجویی نیست.
‌نکونام بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید یک فضای منسجم، مؤمنانه و بر اساس تقوا و نگاه‌های واقع‌گرایانه در دانشگاه‌ها ایجاد کنند.
وی با تأکید بر اینکه 16 آذر نماد یک امر بسیار زیبای استکبارستیزی است، اضافه کرد: بر اساس پیام 16 آذر آن دانشگاهی در کشور مطلوب است که شعار «مرگ بر آمریکا» بگوید اما کار اصلی ما شعار دادن نیست و آنچه باید در دانشگاه مورد توجه جدی باشد تربیت انسانی خدامحور است زیرا اگر جوانی خدامحور شد «مرگ بر آمریکا» از عمق جانش نشئت می‌گیرد و دعایش مستجاب شده و ریشه استکبار کنده می‌شود که تاکنون هم همین بوده است.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر خدامحوری در دانشگاه‌ها حاکم شد شعارها و مبارزاتتان در مقابل دشمنان اثربخش می‌شود اما اگر خدامحوری حاکم نشود بازیگری رایج می‌شود و منافع حزبی و جناحی برجسته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان عمده مشکل کشور ما را خلأ مدیریتی خواند و افزود: این مشکل از بی‌تقوایی و خدامحور نبودن جامعه نشئت می‌گیرد و اگر خدامحوری نباشد بازیگری به وجود می‌آید و بازیگری در دام شیاطین قرار گرفتن و از مسیر منحرف شدن است.
وی تصریح کرد: اساس آنچه خدامحوری را تقویت می‌کند توجه عمیق به نماز است که متأسفانه در مقطعی از انقلاب نماز را زیر سؤال بردند و نمازخوان‌ها را امل می‌خواندند.
‌نکونام اظهار کرد: در حدیثی قدسی پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند کسی که با خضوع و خشوع نماز بخواند خداوند عاشق او می‌شود و کسی که خداوند عاشق او شود حجاب بین انسان و خدا برداشته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: کفرستیزی و جهاد و استکبارستیزی و سازندگی و اصلاح جامعه از برکات نماز است و خداوند به برکت این نماز بلاها و سختی‌های تحریم و جنگ اقتصادی و مشکلات را کم می‌کند.
امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: دانشگاه‌ها را خدایی، اخلاقی، ایمانی و زنده و با نشاط کنیم و نشاط تنها در ارتباط عاشقانه با خداوند است و آنچه امروز نظام اسلامی نیاز دارد در سایه این نشاط تحقق پیدا می‌کند.
انتهای پیام

captcha