شفافیت و انتشار اطلاعات؛ بهترین راه مقابله با فساد
کد خبر: 3771141
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
هاشمی تأکید کرد:

شفافیت و انتشار اطلاعات؛ بهترین راه مقابله با فساد

گروه فناوری اطلاعات ــ رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بهترین راه تحقق شفافیت و مبارزه با فساد، شفاف‌سازی و انتشارات اطلاعات است گفت: شهر هوشمند می‌تواند بستر اصلی توسعه اقتصادی، کاهش هزینه اداره شهر و رونق کسب و کار را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز دوشنبه ۱۹ آذرماه، در دومین همایش تهران هوشمند در سالن همایش‌های برج میلاد گفت: همایش تهران هوشمند که با هدف استفاده بهینه از فن آوری اطلاعات در مدیریت و اداره هوشمند شهر راه‌اندازی شده، ارتباط مستقیمی با شعار اصلی شورای پنجم دارد. چراکه لیست امید با شعار شفافیت و آگاه‌سازی افکار عمومی شهروندان از کیفیت اداره شهر توانست از حمایت مردم برخوردار شود و انتظار این است که در این دوره که حدود یک‌سوم آن سپری شده است، بتوانیم شعارها و وعده`های داده شده را عملی و محقق کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روز دانشجو و روز جهانی مبارزه با فساد، افزود: اصولا هدف دانشجویان در دانشگاه‌ها و روش‌ها و فعالیت‌هایی که مطرح می‌کنند داشتن یک جامعه با نشاط و عاری از فساد است. از زمانی که این قشر وارد مقابله با استعمار شد، به عنوان یک نهاد هویت‌ساز معرفی شد که امروز همین جنبش‌های دانشجویی می‌توانند با ورود به این مسائل روز به روز شفافیت را بالا ببرند تا ما شاهد شفافیت و نحوه مدیریت بهتر مسئولان در کشور باشیم.

بهترین راه تحقق شفافیت و مبارزه با فساد

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه تحقق شفافیت و مبارزه با فساد انتشار اطلاعات و هوشمندسازی است، تصریح کرد: در دوره نخستین شهردار منتخب شورای پنجم، آقای نجفی، اولین گام را در مسیر شفافیت با راه‌اندازی سامانه شفافیت برداشتند و امیدواریم در دوره آقای حناچی گام‌های تکمیلی در این مسیر طی شود. امیدواریم بحث شهر هوشمند بتواند توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر را هم فراهم کند.

هاشمی در ادامه به روز نهم دسامبر که به عنوان روز مبارزه با فساد شناخته می‌شود اشاره و گفت: این روز از سال 2003 از سوی سازمان ملل متحد جهت تقویت مبارزه با فساد در کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی نامگذاری شده است و در این حوزه اقدام شورای پنجم در حوزه شفاف‌سازی مدیریت شهری را می‌توان یکی از نمادهای مهم حرکت در مسیر مبارزه با فساد نامید.

وی با بیان اینکه بحث شهر هوشمند، موضوعی بسیار فراتر از شفافیت و مبارزه با فساد است اظهار کرد: شهر هوشمند می‌تواند بستر اصلی توسعه اقتصادی، کاهش هزینه اداره شهر و رونق کسب وکار را فراهم کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به طرح‌های تهران هوشمند اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه «تهران من» که توسط سازمان فناوری شهرداری تهران صورت گرفته است یکی از اقدامات راهبردی شهرداری تهران در این زمینه بود. همچنین طرح جدید ترافیک که مورد استفاده قرار گرفته یکی از اقدامات راهبری در این زمینه است که می‌تواند بستر تحقق درآمد پایدار، مشارکت عمومی در تصمیم گیری‌های شهری و رونق کسب وکارهای نوپا را فراهم کند. این موارد در شرایط رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، می‌توانند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث اقتصاد هوشمند و محیط هوشمند از جمله مواردی است که امیدواریم با حضور کارآفرینان بتوانیم شکل مشخص به آنها بدهیم، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت شهر هوشمند می‌تواند به استفاده بیشتر و بهینه از حمل ونقل عمومی و یا شبکه معابر شهری بیانجامد که هم اکنون نیز برخی از نرم‌افزارها در این مسیر وارد شده‌اند.

پرهیز از مقاومت یا موازی‌کاری

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: امیدواریم که مجموعه سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران و پرسنل و مدیران، به استقبال از استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت شهری بروند و از مقاومت یا موازی‌کاری پرهیز کنند و شاهد وضعیتی بهتر از اتوماسیون اداری شهرداری در مسیر استفاده از مدیریت شهری هوشمند باشیم. البته آنچه که به مردم در این حوزه مربوط می‌شود همراه‌سازی و علاقه‌مندی مردم برای اینگونه فعالیت‌ها در جهت پیشرفت جامعه است.

انتهای پیام

captcha