برگزاری اردوی آمادگی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان + عکس
کد خبر: 3771506
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

برگزاری اردوی آمادگی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان + عکس

گروه مسابقات ــ اولین دوره اردوی آمادگی برگزیدگان آزمون انتخابی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام از روز گذشته آغاز شده و امروز نیز به پایان می‌رسد.

به گزارش ایکنا؛ سازمان بهزیستی کشور، متولی اصلی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام که تاکنون سه دوره آن را برگزار کرده است، برای معرفی نمایندگان کشورمان در چهارمین دوره این مسابقات، دست به یک اقدام جدید زده است.
این سازمان بر آن شد تا برای آمادگی بیشتر نمایندگان ایران در آن مسابقات، اردوی آمادگی و کارگاه‌های آموزشی با حضور 10 برگزیده رقابت انتخابی(آزمون 13 آبان‌ماه سال جاری در تهران) برگزار کند.
اولین دوره از این کارگاه‌ها روز گذشته 19 آذرماه در سازمان دارالقرآن‌ الکریم آغاز شد و بعد از ظهر امروز به پایان می‌رسد.
ذبیح‌الله روحی، مسئول فنی مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این کارگاه، گفت: در روز اول این دوره آموزشی «مهدی قره‌شیخلو» نکات آموزشی بخش تجوید را مرور کرد. در این بخش هر کدام از حاضران به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخته و تذکرات لازم را از سوی استاد دوره دریافت ‌کردند.
وی افزود: در نوبت بعد از ظهر روز 19 آذرماه نیز «محسن یاراحمدی» به آموزش بخش لحن پرداخت. در این بخش نیز ایرادات و نکات آموزشی مربوط به لحن در حین تلاوت شرکت‌کنندگان به آنها یادآوری شد.
روحی تصریح کرد: در روز 20 آذرماه نیز ابتدا «رحیم خاکی» در بخش صوت به ارائه آموزش‌های مربوط به این بخش پرداخت و پس از آن نیز «سعید رحمانی» کلیات وقف و ابتدا را آموزش داد.
وی به طولانی شدن مباحث مربوط به بخش لحن در روز گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه در روز نخست تمامی شرکت‌کنندگان نتوانستند تلاوت داشته باشند، ادامه آموزش‌های مربوط به بخش لحن در نوبت بعد از ظهر امروز پیگیری خواهد شد.
روحی در پایان به استقبال و رضایت شرکت‌کنندگان و اساتید حاضر در این دوره از ابتکار سازمان بهزیستی اشاره و اظهار کرد: در این دوره تمامی افرادی که از آزمون انتخابی برگزیده شده بودند، حضور داشتند. برگزاری این کارگاه برای اولین بار بود که صورت گرفت و در ادامه دو نوبت دیگر نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایکنا، نمایندگان کشورمان در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام که بهار سال آینده و همزمان با سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوی اسلامی ایران برگزار خواهد شد از حاضران در این اردو انتخاب خواهد شد.
یادآور می‌شود در آزمون انتخابی که روز 13 آبان ماه برگزار شد، در رشته قرائت تحقیق، علی بخشی از استان اصفهان، ابوالفضل قاسمی از استان تهران، محمد زنجانی از خراسان جنوبی، عبدالغفور جوهرچی از خراسان رضوی، داوود قربانعلی از سمنان، عبدالله محمدی‌نژاد از سیستان و بلوچستان، احمد دباغ از قم، محمد عرفانی سلیمی از کردستان، مسعود غلامی از کرمانشاه، کریم عظیمی گیلان، محمدطاهر میرزایی از مرکزی و عباس فلاح و مسعود حسن‌آبادی از یزد برای حضور در این آزمون دعوت شده بودند.
همچنین در رشته حفظ کل قرآن نیز مهدی محمدقاسمی از اصفهان، حامد فتاحی از آذربایجان غربی، جواد فتحی اکبرآبادی از تهران، عبدالجلیل اسدالهی از خراسان جنوبی، محمد کریمی از خراسان رضوی، عبدالاحد دادی از سیستان و بلوچستان، جاسم طیبات و سعید حسن‌شاهی از فارس، سعید علی‌‌اکبری از قزوین، عباس چراغی از قم، رئوف باقی از کردستان، ایوب همتی‌نیا از کرمانشاه، محمدتقی فیض‌آبادی و سعید ماراماهی از گلستان، امیدرضا رحیمی از گیلان، حسن ابراهیمی از مرکزی و روح‌الله صفری از همدان برای حضور در این آزمون دعوت شد بودند.

انتهای پیام

captcha