افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان اردبیل
کد خبر: 3771868
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
با رفع موانع تولید و اشتغالزایی صورت گرفت؛

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان اردبیل

گروه اجتماعی - استاندار اردبیل گفت: با همکاری بانک‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعدد در راستای رفع موانع تولید و اشتغال، سرمایه گذاری در استان ۶۰ درصد در سال‌جاری افزایش یافته است.

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل صبح امروز، ۲۱ آذرماه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مدیر عامل بانک صنعت ومعدن کشور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای رفع مشکل بیکاری و کاهش آمار بیکاران استان برنامه‌ریزی منسجمی با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های مربوطه انجام گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۶۵ هزار بیکار در استان اردبیل وجود دارد افزود: ظرفیت ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان بالا بوده و این استان به لحاظ دارا بودن زمینه گردشگری، کشاورزی و صنعتی از جمله مستعد‌ترین مناطق کشور است.
استاندار اردبیل ادامه داد: نیروی انسانی از جمله مهم‌ترین پتانسیل‌های استان است که با برنامه‌ریزی و تسهیل در امر راه‌اندازی مراکز تولیدی و صنعتی می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.
وی با تأکید بر انجام بازاریابی در حین شروع فعالیت اقتصادی در استان اظهار کرد: تلاش می‌شود حمایت از واحد‌هایی که بازاریابی مناسبی برای تولیدات خود کرده‌اند، بیشتر باشد.
بهنام جو افزود: همچنین ایجاد اشتغال پایدار از دیگر عوامل دخیل در حمایت از مراکز تولیدی استان می‌باشد.
استاندار اردبیل گفت: با همکاری بانک‌ها و برنامه ریزی‌های متعدد در راستای رفع موانع تولید و اشتغال، سرمایه گذاری در استان ۶۰ درصد در سالجاری افزایش یافته است.
تسهیل فعالیت واحد‌های تولیدی توسط بانک صنعت و معدن
حسین مهری، مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در این جلسه نسبت به حمایت از واحد‌های تولیدی استان که درصد بالای اشتغال ایجاد کرده اند، قول مساعد داد.
وی افزود: حمایت از واحد‌های صنعتی که چرخ اقتصادی کشور را می‌چرخانند، از وظایف بانک‌ها می‌باشد و این بانک در راستای تسهیل در امر فعالیت این واحد‌ها همکاری خواهد داشت.
در پایان جلسه واحد‌های تولیدی آرتاویل تایر، آرتاپلاست، شرکت آذرساروج و کارخانه مایوان (اتوبوس سازی) از جمله واحد‌هایی بودند که مشکلات مالی و سرمایه در گردش خود را عنوان کرده و تسهیلاتی برای ادامه فعالیت این واحد‌ها از سوی بانک صنعت و معدن اختصاص یافت.
انتهای پیام

captcha