محیط‌ زیست؛ امانت الهی در دستان ما /خیانت پذیرفته نیست
کد خبر: 3772429
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

محیط‌ زیست؛ امانت الهی در دستان ما /خیانت پذیرفته نیست

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه محیط‌ زیست به معنای واقعی کلمه امانت الهی در دست ما محسوب می‌شود، افزود: هیچ خیانتی در این عرصه پذیرفتنی نیست و باید جلوی هر خیانتی در عرصه محیط‌ زیست گرفته شود.

محیط‌ زیست امانت الهی در دستان ما /خیانت پذیرفته نیست

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در دیدار مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین که صبح امروز، 24 آذرماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیتی که بر عهده مسئولان محیط‌ زیست قرار دارد، امانت بسیار سنگینی محسوب می‌شود چراکه این امانت به نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد و باید از آن به‌درستی حفاظ و حراست شود.
وی افزود: شما در فضای کاری خود که همان‌طور که از نام آن برمی‌آید مربوط به محیط زندگی است، باید تلاش کنید تا هر روز شاهد ارتقای کیفیت زندگی باشیم و اجازه ندهیم در طول سال‌ها شرایط و کیفیت زندگی تنزل پیدا کند.
امام‌ جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اعتقاد به قیامت باید در همه مسئولان وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد به رستاخیز در بین همه مسئولان وجود داشته باشید، حساسیت نسبت به انجام درست امور افزایش می‌یابد و در مسیر درست و حقیقی خود قرار می‌گیرد.

تقویت پایه‌های معنوی
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: تقویت پایه‌های معنوی و ایمانی در تمام فضاهای کاری و زندگی بسیار ضروری است اما در فضای کاری حافظان محیط‌زیست این موضوع بیشتر احساس می‌شود زیرا نقش مستقیمی در زندگی انسان و سایر موجودات دارد.
وی با بیان اینکه در منابع دینی موارد بسیار زیادی در اهمیت حفظ و مراقبت از محیط زیست وجود دارد، گفت: در منابع دینی بر حفظ محیط زیست و همچنین مراقبت از حیوانات تأکید بسیاری شده است. صدها سال پیش ما برای مراقبت از حیوانات وحشی نیز وقف داشته‌ایم و این اهتمام مؤمنان نشان‌دهنده حساسیت بالای دین به این حوزه است.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: محیط‌ زیست به معنای واقعی کلمه امانت الهی در دست ما محسوب می‌شود و هیچ خیانتی در این عرصه پذیرفتنی نیست و باید جلوی هر خیانتی در عرصه محیط‌ زیست گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: کار تمام کسانی که در عرصه محیط‌زیست فعالیت می‌کنند از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید تمام کسانی که با خوف و خطر زیادی در مسیر حمایت و حفاظت از محیط ‌زیست تلاش می‌کنند بدانند که کارشان در دین ارزش، جایگاه و ثواب بسیار زیادی دارد.

احیای رودخانه باراجین
وی با تأکید بر اینکه خطرهای محیط زیستی امروز بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد، اذعان کرد: متأسفانه گاهی مسئولان با اتخاذ راهکارهایی برای حل مشکلاتی نظیر کم‌آبی، تصمیمات اشتباه مانند حفر چاه اتخاذ می‌کنند درحالی‌که امروز با معضل فرونشست زمین روبرو هستیم و این‌ها خطر بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود.
امام‌جمعه قزوین به معضل آلایندگی خودروهای فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: الحمدالله به همت مسئولان نوسازی خوبی در حوزه حمل‌ونقل انجام‌شده است اما همچنان در سطح شهر خودروهایی تردد می‌کنند که آلایندگی بسیاری ایجاد می‌کنند و باید فکری برای آن‌ها شود.
آیت‌الله عابدینی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم باغستان‌ سنتی قزوین که قدمت زیادی دارد دچار آسیب شود، اظهار کرد: متأسفانه آب رودخانه باراجین به‌عنوان رودخانه اصلی تأمین‌کننده آب باغستان‌، خشکیده و یا برای مصارف دیگر استفاده می‌شود و این مسئله هفتصد هکتار از باغستان‌ قزوین را در معرض نابودی قرار داده و باید راهکاری برای این مسئله اتخاذ شود.
وی ساخت‌وسازهای غیرقانونی در مناطق محیط زیستی را نیز معضل دیگر این حوزه عنوان کرد و گفت: باید مانع از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی در مناطق محیط زیستی شویم و جلوی هرگونه سوءاستفاده در این حوزه را بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر ضرورت بسیج همگانی برای حفظ و نگهداری محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: حفظ محیط‌زیست تنها وظیفه یک ارگان نیست و برای حفظ کامل آن نیازمند بسیج همگانی در جامعه با ایجاد حساسیت در همه مسئولان و اقشار جامعه هستیم.
انتهای پیام

captcha