افزایش اعتماد مردمی؛ نتیجه بارز قانون‌مداری
کد خبر: 3772448
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

افزایش اعتماد مردمی؛ نتیجه بارز قانون‌مداری

گروه اجتماعی - معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه معیار انجام امور در سیستم اداری کشور باید صداقت و تلاش باشد، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز قانون‌‌مداری و رفع فساد، افزایش اعتماد مردمی است.

یکی از ویژگی‌های بارز قانون مداری؛ افزایش اعتماد مردمی

به گزارش ایکنا از سمنان، حسین ذوالفقاری، معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور ظهر امروز 24 آذر در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و کنونی سمنان در سالن شهید مطهری سمنان، با بیان اینکه قانون‌مداری راهکار برون‌رفت از فساد در کشور است، اظهار کرد: تنها راهکار برطرف کردن فساد این است که قانون‌مداری در کشور فراگیر شود و همه به قانون احترام بگذارند.

وی بروکراسی پیچیده دولتی را یکی از راهکارهای افزایش فساد برشمرد و افزود: یکی از گرفتاری‌های مردم امروز همین کاغذبازی‌های پیچیده بوروکراتیک است که باید آن را کاهش داد.

ذوالفقاری معیار انجام امور در سیستم اداری کشور را صداقت و تلاش در راستای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز قانون مداری و رفع فساد، افزایش اعتماد مردمی است چراکه مردم قدردان مدیرانی هستند که با تلاش خود و باصداقت در کارها، اهداف نظام را دنبال می‌کنند.

به گفته وی؛ باید مسئولان از متملق پروری پرهیز کنند و در ادارات کار اصلی را یک فرد خاص انجام می‌دهد اما فرد دیگری به مدیر نزدیک می‌شود این‌ها مسائلی هستند که آفت کار اداری در کشور محسوب می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه  مردم از مسئولان نظام  انسجام واقعی را می‌خواهند، یادآور شد:  باید بپذیریم که امروز با حرف نمی‌توانیم هزینه‌های اداره کشور را کاهش دهیم و تا زمانی که ساختارهای کم‌اهمیت و غیرضروری وجود داشته باشد، هزینه‌های اداره کشور کاهش پیدا نخواهد کرد،

وی گفت: برای مثال در همین نشست تودیع و معارفه تمام ادارات کل نصف روز به حالت نیمه تعطیل درمی‌آیند که این امر ضرورتی ندارد و لذا باید به کار مردم پرداخت.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه اکنون استکبار جهانی درصدد ایجاد آشوب و تفرقه در ایران اسلامی است و تنوع نقشه های دشمنان برای جدایی مردم از نظام قابل توجه است اذعان کرد: آمریکا می‌خواهد با رویکرد مذاکره ایران را تسلیم کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: شاه بیت تمام اقدامات آمریکا ایجاد نارضایتی در بین مردم است و هرکسی که دل در گرو آحاد جامعه دارد برای رفع گرفتاری‌های مردم اقدام کند که در این راستا  امید، اعتماد و رضایت باید در اولویت کاری مدیران و مسئولان باشد تا با اتخاذ این راهبردها،  توطئه‌های استکبار جهانی خنثی شود.

وی بیان کرد: مردم دیگر با قوا‌ یا جناح کاری ندارند و دوست دارند مشکلاتشان برطرف شود، انصاف و عدالت در کشور فراگیر شود، مردم از بی عدالتی ها ناراضی هستند.

انتهای پیام

captcha