بسط نفوذ دین در جامعه؛ در گرو توجه به فعالیت رسانه‌های جمعی
کد خبر: 3772519
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

بسط نفوذ دین در جامعه؛ در گرو توجه به فعالیت رسانه‌های جمعی

گروه فرهنگی ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: اگر در رنگین کمان و اطلس برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به رسانه شود، بی‌شک نفوذ دین در جامعه گسترش خواهد یافت.

بسط نفوذ دین در جامعه؛ در گرو توجه به امر رسانه

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان‌ شنبه، 24 آذر‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف نظام حکومتی اعم از توحیدی و غیرتوحیدی دستیابی به زندگی سعادتمندانه است.
وی افزود: تفاوت زندگی سعادتمندانه حکومت‌های اسلامی با نظام‌های دیگر، طهارت و پاکی روح، روان، ماده و جسم انسان است، نظام توحیدی به دنبال پیشرفت جهان با محوریت بشریت است این در حالی است که سایر دولت‌ها به دنبال توسعه هستند.
‌دشتکی ادامه داد: امروزه رخداد ۷۵ درصدی طلاق به عنوان امری عادی در برخی کشور‌های غربی و بهم ریختگی روحی و روانی انسان با زندگی ۵۵ درصدی برخی کشور‌های غربی از آثار شوم توسعه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان‌ ابراز کرد: در این میان پیشرفت انسان با توسعه متفاوت است آن زمان که همه امور از فیلتر دین عبور کرده و یا در ریل دین حرکت کنند سعادت و خوشبختی واقعی در بعد مادی و معنوی به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اسلام نسبت به تعمیق‌بخشی باور‌های دینی توجه ویژه دارد، ادامه داد: هر چیزی که باعث افزایش و تعمیق باور‌های دینی شود سعادت‌بخشی ‌و تأثیربخشی بالایی به همراه خواهد داشت در این راستا باید ارکان و اصول حاکم بر جامعه در چهارچوب نظام اسلامی باشد.

ارکان مهم جوامع توحیدی
دشتکی گفت: یکی از ارکان مهم جوامع مختلف به ویژه جامعه توحیدی ارتباط است، ارتباط امری بس مهم است که قرآن کریم حیات انسان را در برخی موارد منوط بر ارتباط عنوان می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بیان کرد: یکی از راه‌های بسیار آسان در راستای تحقق ارتباط، رسانه است. رسانه در هر برهه‌ای از زمان محوریت خاص خود را داشته است در برهه‌ای از زمان؛ منبر و مبلغ با محوریت مسجد رسانه مهم به شمار می‌آمد.
وی ابراز کرد: امروز شیوه‌ها و امکانات رسانه فرق کرده است هر چند که منبر همچنان از رسانه‌های جذاب و تأثیرگذار است، گستردگی رسانه‌های امروز به قدری است که همگی مرز‌های فیزیکی را درنوردیده‌اند اما آنچه میان همه رسانه‌ها مهم است توجه به مرز‌های اعتقادی و اخلاقی است.

ارتباطات ادیانی
دشتکی با اشاره به اینکه نظام سلطه امروز به‌دنبال منافع خود است، گفت: منافع جهان امروز در سایه حاکمیت طاغوت به بیان قرآن و یا استکبار به بیان جامعه امروزی است لذا رسانه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.
وی عنوان کرد: در این میان رسانه‌ها در حکومت‌های اسلامی باید بر اساس چارچوب و قواعد خود حرکت کند که این مهم متأسفانه در جهان اسلام حتی در انقلاب اسلامی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها به‌عنوان یکی از مبلغان رسالت الهی هستند، ابراز کرد: یکی از گسترده‌ترین و مشروع‌ترین رسانه‌های عهد حاضر، روزنامه‌ها، رسانه‌های کتبی، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی است.
‌دشتکی یادآور شد: مجموعه ابزار و امکانات تکنولوژی وظیفه رسالت مهم تبلیغ را برعهده دارند که در این راستا باید از این مهم به نحو احسن بهره‌مند شد که بی‌شک در صورت تحقق این امر بسط نفوذ دین در جامعه خواهد بود.
وی افزود: اگر در اطلس برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های مختلف توجه ویژه‌ای به رسانه شود، گسترش نفوذ دین در جامعه یکی از دستاودهای آن خواهد بود در این میان اداره تبلیغات اسلامی استان برگزاری جشنواره دین و رسانه را یکی از برنامه‌های مهم خود می‌داند.

خلق نمادهای توحیدی و دینی
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در نظام توحیدی به ابتکار و خلاقیت توجه ویژه شده است، ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره دین و رسانه، تولید، بازتولید و خلق نمادهای توحیدی و دینی است.
‌دشتکی با بیان اینکه یکی از قدرت‌های جهانی، ملی و منطقه‌ای، اقدامات شبکه‌ای است، گفت: یکی از خلأهای دنیای امروز عدم روحیه جمعی است که در این میان اقدامات شبکه‌ای با محوریت رسانه می‌تواند در تقویت و نهادینه سازی این مهم در جامعه مؤثر واقع شود.
وی با اشاره به اینکه تولیدات دینی یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است، ادامه داد: قالب رسانه‌ای، امروز، جذاب تر و تأثیرگذار تر است لذا استفاده از این قالب در جامعه امری مهم و ضروری است.
این مقام مسئول اظهار کرد: امروزه رسانه تأثیرگذاری سیاری ژرفی در تحول فرهنگی، روحی و اجتماعی جامعه دارد، در این میان یکی از رهآورد‌های جشنواره دین و رسانه می‌تواند در تسهیل ارتباطات ادیانی موثر واقع شود، اگر رسانه مسلح به محتوا دین باشد می‌تواند پیام‌های دینی را به همه ادیان به صورت تأثیرگذار منتقل کند.
انتهای پیام

 

captcha