فعالیت‌های قرآنی ساماندهی شود
کد خبر: 3772788
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
یک فعال قرآنی:

فعالیت‌های قرآنی ساماندهی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ راضیه‌سادات موسوی، از شرکت‌کنندگان ‌دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: اگر تمام فعالیت‌های قرآنی منسجم شود و همه دستگاه‌ها با هم کار کنند جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها گرفته می‌شود.

فعالیت‌های قرآنی ساماندهی شودراضیه‌سادات موسوی، شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: من از ۱۰ سالگی وارد حوزه قرآنی شدم و ۱۸ سالگی تصمیم بر حفظ قرآن گرفتم و هم اکنون ۱۰ سالی است که در این حیطه فعالیت می‌کنم.

وی افزود: آرامشی که همیشه همراه من است بهترین دستاورد و تأثیر قرآن برای من بوده است همچنین توجه به بایدها و نبایدها از مزایای تمسک به قرآن است.

وی در پاسخ به این سؤال که زندگی شما پس از حفظ قرآن با پیش از آن تفاوتی دارد؟ اظهار کرد: زندگی من پس از ورود به عرصه قرآن کاملاً متفاوت شده و به‌غیر از آرامش روحی که فرد پیدا می‌کند حفظ قرآن سبب می‌شود که آدم به بایدها و نبایدها بیشتر توجه کند و پایبند به بایدها و دوری از نبایدها می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی در پاسخ به این سؤال که چرا حفظ قرآن را انتخاب کردید؟ گفت: پیش‌زمینه خانوادگی آن را داشتیم؛ الگو و روش خانواده و علاقه فردی سبب شد که من این راه را انتخاب کنم. 

این حافظ کل قرآن گفت: در کشور ما در بحث قرآن موازی‌کاری می‌شود هرچند در گذشته بیش از این موازی‌کاری وجود داشت. اگر تمام فعالیت‌های قرآنی منسجم شود و همه دستگاه‌ها با هم کار کنند جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها گرفته می‌شود.

وی گفت: نمونه آن این است که مسابقات سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان اوقاف و امور خیریه و مسابقات سازمان سنجش با سازمان تبلیغات با هم برگزار شد و این متمرکز بودن خیلی خوب است و اگر همه به این شکل پیش رود فعالیت‌های قرآنی متمرکز و از صرف هزینه‌ها جلوگیری می‌شود. 

موسوی اظهار کرد: نیازمند سازمانی برای ساماندهی امور قرآنی هستیم تا مانع موازی‌کاری دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی شود.

این فعال قرآنی، بر برپایی مسابقات قرآنی تأکید و گفت: بنده با داشتن همسر و دو فرزند کوچک شوق قرآن خواندن و مسابقه دادن دارم و از مسئولان می‌خواهم که مسابقات هرچه باشکوه‌تر برپا شود.

انتهای پیام 

captcha