پرداخت به‌موقع حقوق کارگران مورد تأکید منابع دینی است
کد خبر: 3772843
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

پرداخت به‌موقع حقوق کارگران مورد تأکید منابع دینی است

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار مدیران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: منابع دینی بر پرداخت به‌موقع حقوق کارگران و جلوگیری از ضایع شدن حقوق آن‌ها تأکید دارد.

پرداخت به‌موقع حقوق کارگران در منابع دینی تأکید شده است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین که ظهر امروز، 25 آذرماه به‌مناسبت هفته حمل‌ونقل و راهداری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند وقتی درباره کشتی صحبت می‌کند می‌فرماید کشتی‌ها بارهای سنگین شما را حمل و جابجا می‌کنند که اگر کشتی این کار را انجام نمی‌داد شما مشقت‌های بسیاری را متحمل می‌شدید.
وی تصریح کرد: در منابع دینی پرداخت حق کارگران و جلوگیری از ضایع شدن حقوق آن‌ها بسیار سفارش شده است و اگر مبانی دینی را بیش‌ از پیش مورد توجه قرار دهیم و در جامعه ترویج و تبیین کنیم، برای حل مشکلات کارگری بسیار مؤثر خواهد بود.
امام‌‌ جمعه قزوین با تأکید بر اینکه قرآن اصرار دارد همه کارها بر اساس تقوا انجام شود، عنوان کرد: اگر کارها بر اساس تقوا انجام شود، تبعیض‌ها از میان می‌رود و حقوق، کرامت و احترام همه رعایت شده و شایسته‌سالاری موردتوجه قرار می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: دین درباره رعایت حقوق حیوانات و گیاهان به ما سفارش کرده است و وقتی به انسان می‌رسیم به طریق اولاً این تکلیف را بر عهده‌داریم و حتی اگر انسان به حقوق قانونی خود واقف نباشد، مسئولان می‌باید حقوق او را کاملاً رعایت کنند.
وی ابراز کرد: لازمه آگاهی کامل مسئولان از حوزه‌های کاری که متولی امر آن‌ها هستند، سرکشی و بازدید است زیرا وقتی واقعیت‌ها را ملموس می‌بینیم اشراف بیشتری پیدا کرده و این مهم در حوزه کاری شما بسیار لازم است.
آیت‌الله عابدینی در ادامه عنوان کرد: لازم است مسئولان به مسائل فرهنگی همکاران و زیرمجموعه‌های خود توجه ویژه داشته باشند چراکه با غفلت از وظایف دینی، اجتماعی، حقوق مردم و خانواده کارها پیش نخواهد رفت.
امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید قرآن را برای این‌که انسان از غفلت دور بماند، قرار داده است و هرکسی به هر میزانی که نسبت به قرآن و ذکر درک و شناخت پیدا کند، به همان اندازه از غفلت دور می‌ماند.
افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار اظهار کرد: با تلاش‌هایی که انجام‌شده، سازوکارهای حمل‌ونقل به تن‌کیلومتر تغییر کرده است که در این شیوه جدید، نرخ حمل کالا با آیتم‌های متعددی تعیین می‌شود و به همین خاطر نرخ کرایه‌ها افزایش‌یافته و واقعی می‌شود.
انتهای پیام

captcha