«رونمایی از تفسیر شمس» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3772942
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

«رونمایی از تفسیر شمس» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ مراسم رونمایی از تفسیر قرآن «شمس» به قلم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی بروجردی، فقیه، پژوهشگر و مفسر قرآن امروز در سالن اجتماعات ایکنا برگزار شد که اخبار این رونمایی در صفحات معارفی رسانه‌ها انعکاس خوبی یافت.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز، 25 آذرماه، تحت‌الشعاع رونمایی از تفسیر 10جلدی شمس، اثر مفسر و پژوهشگر علوم اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی بروجردی بود که امروز با حضور سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، از مفسران برجسته قرآن، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و با حضور چهره‌های علمی و برجسته قرآنی در خبرگزاری ایکنا رونمایی شد.

ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «امام حسن عسکری(ع) در بدترین شرایط بهترین تصمیمات را گرفتند»، «وزیر ارشاد در مجلس چه گفت»، «محقق داماد: تفسیر شمس عاری از موضع‌گیری و تفرقه است»، «تفسیر شمس رونمایی شد»، «ارسال ۴۲۱ اثر از طلاب مدارس علمیه به جشنواره علامه حلی» و «فعالیت‌های امام حسن عسکری(ع) برای حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «تفسیر شمس رونمایی شد» آمده است: مراسم رونمایی از تفسیر قرآن کریم با عنوان «شمس» اثر مفسر و پژوهشگر علوم اسلامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی بروجردی امروز یکشنبه (۲۵ آذرماه) همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) با حضور عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، آیت‌الله محقق داماد از مفسران برجسته قرآن، علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و با حضور چهره‌های علمی و برجسته قرآنی در خبرگزاری ایکنا برگزار شد. در این مراسم، علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) و با تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در عرصه امور قرآنی، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی بر مبنای قرآن شروع شده است و فعالیت‌هایی را در حوزه و دانشگاه داشته است. همچنین با راه‌اندازی خبرگزاری قرآنی ایکنا به فعالیت‌های قرآنی در عرصه خبر پرداخته است. در حوزه پژوهش و آموزش نیز کارآفرینی‌هایی داشته‌ایم. خبرهای خبرگزاری ایکنا به ۱۹ زبان ترجمه می‌شود و بنده از موسسه بوستان کتاب و آقای انصاری به خاطر همکاری‌هایی که با ما داشته‌اند تشکر می‌کنم.
سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه نیز در این مراسم گفت: دلیل حضور بنده در اینجا ادای دینی بود از طرف خود و همکارانم در وزارت امور خارجه به دکتر بروجردی. ایشان از سفرای موفق ما در واتیکان و سایر کشورها بوده و اکنون در تونس مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ایشان همواره از نهایت وقت خود بهترین استفاده را داشته‌اند و در بیش از ۱۰ سال موفق شده‌اند که این اثر ارزشمند را ارائه بدهند. اثری که از همان روزهای اول بنده و جناب دکتر ظریف در جریان تحقیق و پژوهش آن بودیم. آقای ظریف خود قبلا ابراز علاقه کرده بودند که ایشان می‌خواهند این اثر را به زبان انگلیسی ترجمه کنند و توشه‌ای برای آخرت خود داشته باشند که به دلیل مشغله کاری که در وزارتخانه برای ایشان پیش آمد موفق به این امر نشدند. این موضوع نشان از آن دارد که ما در وزارت امور خارجه تا چه اندازه برای اینگونه فعالیت‌ها ارزش قائل هستیم.
همچنین در بخش‌هایی از خبر «تفسیر شمس عاری از موضع‌گیری و تفرقه است»، که مربوط به سخنان آیت‌الله محقق داماد در مراسم رونمایی از تفسیر شمس است، می‌خوانیم: محی‌الدین عربی می‌گوید که این رسول که از آن در آیه ۵۱ سوره شورا سخن به میان آمده است پیامبر(ص) است و مخاطبان آیات قرآن کریم همه انسان‌ها هستند که وحی از طریق رسول خدا به آنها منتقل می‌شود و وحی مستمر است به این معنی که قطع نمی‌شود و از زمانی که قرآن نازل شده همیشه برای انسان این وحی وجود دارد و می‌تواند آن را از طریق قرآن احساس کند.
این مفسر قرآن با بیان این‌که نظر من این است که قرآن فرازمانی است و مخاطب آن تمام انسان‌هایی هستند که پس از پیامبر(ص) آمده‌اند، ادامه داد: بر اساس این تفسیر ما باید بپذیریم که همه انسان‌ها حق دارند تفسیر جدیدی را در طول تاریخ ارائه بدهند. قرآن برای همه مخاطبان است و هر انسانی می‌تواند آن را درک کند و بفهمد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر با عناوین «سیاست بنیاد رضوی تمرکز زدایی برنامه‌ها از مراکز استان‌ها است» و «قم در سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور است» را روی خروجی خود برده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «ترویج معارف دینی بر اساس نیاز‌های جامعه انجام شود»، «بررسی خواص و فضایل سوره ناس؛ آخرین سوره قرآن»، «تیم ایران در مسابقات قرآنی کویت و اردن معرفی شد»، «برگزاری مراسم ولادت امام عسکری (ع) در آستان مقدس سیدالکریم»، «حرکت دسته عزاداران بانوی کرامت از تهران تا قم»، «زندگی نامه شهید شهروز حسین»، «چهل حدیث از امام حسن عسکری (ع)»، «نگاهی به سیره رفتاری و عملی امام حسن عسکری (ع)/ حصر امام حسن عسکری (ع) زمینه ساز غیبت امام زمان (عج) بود» و «حدیث امام باقر(ع) در انداختن کار امروز به فردا» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار هشت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تفسیر قرآن باید عاری از موضع‌گیری باشد»، «سیاست خارجی باید همراه با بینش قرآنی باشد»، «پیام وزیر امور خارجه در مراسم رونمایی از تفسیر قرآن کریم «شمس»»، «برپایی کرسی های تلاوت همزمان با ولادت امام حسن عسگری(ع)»، «اعضای کاروان قرآنی نور تجلیل شدند»، «معرفی نمایندگان ایران به مسابقات بین المللی قرآن کویت و اردن»، «تفکر قرآنی و نگاه دینی در چهار دهه انقلاب رشد داشته است»، «مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در قم آغاز شد» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «پیام وزیر امور خارجه در مراسم رونمایی از تفسیر قرآن کریم «شمس»»، آمده است: برای من مایه افتخار و شعف بود که در جمع شما عزیزان قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه حضور یافته و در مراسم رونمایی از تفسیر شمس اثر همکار و برادر بزرگوارم حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر مصطفی بروجردی با شما فرهیختگان دیدار کنم. اکنون که به سبب مسئولیت‌های محوله از فیض دیدار، محروم مانده‌ام وظیفه خود دانستم تا از این طریق اعلام حضور نموده و به تعبیر حضرت حافظ بزرگوار، حاضر غایب جمع شما باشم. از این رو با کسب اجازه از محضر بزرگان فکر و فرهنگ چند جمله‌ای به رسم ادب و احترام تقدیم می‌کنم. تردیدی ندارم که قران کریم، بزرگترین موهبت الهی به جامعه بشری است که به برکت حضور حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، نصیب انسان شده است.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «عزت و عظمت امام حسن عسکری(ع)‌ در بیان رهبر انقلاب»، «عاملی که مانع دستیابی به رزق حلال می‌شود»، «تیم ایران در مسابقات قرآنی کویت و اردن معرفی شد»، «مسجدی که به سفارش امام عسکری(ع) ساخته شد»، «اقدامات امام حسن عسکری برای آماده‌سازی شیعیان در عصر غیبت»، «حرکت دسته عزاداران بانوی کرامت از تهران تا قم»، «سروده‌هایی در مدح امام عسکری(ع) (حسن شدی که کریمان فقط دوتا باشند)» و «بشارت به منجی در نامه امام یازدهم به پدر شیخ صدوق» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «تیم ایران در مسابقات قرآنی کویت و اردن معرفی شد»، آمده است متعاقب جلسه مشترک دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و پس از وصول دعوت‌نامه مسابقات بین‌المللی کویت در رشته حفظ کل و قرائت و همچنین مسابقات بین‌المللی اردن (حفظ کل خواهران)، نفرات زیر تعیین و معرفی شدند: حمیدرضا مقدسی در رشته قرائت و رضا گلشاهی در رشته حفظ کل قرآن به مسابقات بین‌المللی کشور کویت اعزام می‌شوند. همچنین بر اساس تصمیم کمیته اعزام و دعوت از قاریان، خانم فاطمه شیرازی، حافظ کل قرآن به مسابقات بین‌المللی اردن اعزام می‌شود.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هشت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «چهارمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود»، «بشارت امام عسکری به یک ایرانی درباره امامت حضرت مهدی(عج)»، «آغاز مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ حضور بیش از ۵ هزار بانوی قرآنی در رقابت‌ها»، «۶ گام مهم امام عسکری (ع) در دوران امامت/ آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت»، «عزاداران از تهران و قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت می‌کنند»، «برگزاری مراسم ولادت امام عسکری (ع) در آستان مقدس سیدالکریم»، «پیروزی‌های محور مقاومت نمونه عینی وحدت اسلامی/ علمای اسلام برای حل مسأله یمن ورود کنند» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «آغاز مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ حضور بیش از ۵ هزار بانوی قرآنی در رقابت‌ها» آمده است: دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با حضور بیش از ۵ هزار شرکت‌کننده در مجتمع یاوران مهدی(عج) شهر مقدس قم آغاز شد. این دوره از مسابقات تنها رقابت آزاد در حوزه قرآن کریم است که با بیش از ۵ هزار شرکت‌کننده به یکی از بزرگترین مسابقات قرآن کشور تبدیل شده است. رقابت‌ها در ۹ سالن مجزا و به صورت همزمان با حضور بیش از ۴۰ نفر از داوران کشوری و بین‌المللی در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ و ۱۰ جزء به همراه رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود.
شهریار پرهیزکار از اساتید قرآن کریم در آیین افتتاحیه مسابقات طی سخنانی اظهار کرد: با نگاهی به رسانه‌ها‌ و رویدادها در کشور شاهد هستیم که هجمه بزرگی به مبانی دین و انقلاب در حال رخ دادن است و اینها تصادفی نیست و اگر کسی بخواهد منصفانه قضاوت کند هم‌اکنون دوران فتنه است. اهانت‌ها و بی‌ادبی‌هایی دانسته یا ندانسته نسبت به امور دینی مردم و جامعه صورت می‌گیرد و شبهه در مبانی اعتقادی اسلام اعم از تشیع و تسنن و انقلاب ایجاد می‌شود که دستور قرآن این است که «واذا قرات القرآن جعلنا بینک و بین الذین لایومنون بالاخره حجابا مستورا» یعنی زمانی که فتنه‌ها آمد، به قرآن روی آورید، لذا راه دوری از فتنه‌ها، نزدیک شدن به قرآن است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر با عناوین « جلد نهم کتاب «زمانه‌ات را بشناس» منتشر شد» و «قطره‌ای از دریای معارف و زندگی درخشان امام حسن عسکری (ع)» هستند.
میزان
«اندیشه سیاسی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای منتشر شد»، «عملکرد بد ما باعث تغییر تصویر دیگران نسبت به مکتب می‌شود/ امام حسن عسکری بر حفظ هویت شیعه تاکید داشتند»، «لقب عسکری بیان عمق مظلومیت و فشارها بر ساحت مقدس امام یازدهم(ع)»، «سخنان امام موسی صدر درباره زنان بررسی می‌شود»، «کلید تمام پلیدی‌ها چیست؟» و «حتی با حیوانات هم روراست باش» نیز عنوان دو اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha