تمدن اسلامی بر پایه عدالت‌محوری و انسان‌محوری را در اختیار مردم دنیا قرار دهیم
کد خبر: 3772973
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

تمدن اسلامی بر پایه عدالت‌محوری و انسان‌محوری را در اختیار مردم دنیا قرار دهیم

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان به نگاه مستضعفان عالم به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم تمدن اسلامی که بر پایه عدالت‌محوری و انسان‌محوری است را در اختیار مردم دنیا قرار دهیم.

تمدن اسلامی بر پایه عدالت‌محوری و انسان‌محوری را در اختیار مردم دنیا قرار دهیم

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 25 آذرماه در پنجمین جلسه شورای راهبری و سیاستگذاری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان، اظهار کرد: جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی باید به صورت مردمی برگزار شود.

وی ادامه داد: افتخار داریم در دورانی زندگی می‌کنیم که انقلاب اسلامی توانست بارقه‌های امید را درون جامعه ایرانی و در دل ملت‌های دنیا ایجاد کند و اکنون معجزه‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام(ره) در حال عملی شدن است.

امام جمعه رشت به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اشاره کرد و افزود: همان طور که شرق سوسیالیسم متلاش شد، ان شاءالله غرب کاپیتالیسم نیز به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنیم انقلاب اسلامی همان طور که درصدد رهایی مردم از سرمایه‌سالارها بود، مردم کشورهای اروپایی اذعان دارند ما حکومت سرمایه‌داری نمی‌خواهیم و این از معجزه‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه قیام مردم کشورهای غربی علیه سرمایه‌داری از جنبش وال‌استریت از آمریکا آغاز شده است، بیان کرد: قیام مردم علیه نظام سرمایه‌داری به اروپا رسیده است و با بهره‌گیری از این پروسه می‌توان جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا مطرح کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نگاه مستضعفان عالم به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم تمدن اسلامی که بر پایه عدالت‌محوری و انسان‌محوری است را در اختیار مردم دنیا قرار دهیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال پیش  روی بودیم، خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی در درون داریم که ناشی از تکانه‌های خارجی، ضعف نظارت‌ها و ضعف مدیریتی است.

وی در ادامه بر ضرورت جدی گرفتن برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها می‌تواند در بیان جایگاه انقلاب اسلامی موفقیت‌آمیز باشد و یکی از مطالبات جوانان و دانشجویان است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: دو بال پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان می‌تواند در اجرای برنامه‌های انقلاب اسلامی کمک کند.

آیت‌الله فلاحتی خواستار اطلاع‌رسانی ارزش‌ها و خدمات انقلاب اسلامی توسط رسانه‌ها به جامعه شد و اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید اعلام کنیم، زیرا انسان به مفاخر خود افتخار می‌کند.

وی انقلاب اسلامی را پاک‌ترین، گسترده‌ترین و کارآمدترین انقلاب‌ها در دنیا توصیف کرد و افزود: مردم باید احساس کنند در 22 بهمن ماه سال 57 قیام ملی در ایران برپا شده و برای آن جشن می‌گیرند.

انتهای پیام

captcha