محبت، زبان مشترک ادیان الهی است
کد خبر: 3773173
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

محبت، زبان مشترک ادیان الهی است

گروه معارف - رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه محبت، بزرگ‌ترین جلوه ایمان و باشکوه‌ترین رفتار مذهبی است، گفت: محبت، زبان مشترک ادیان الهی است.

محبت؛ بزرگ‌ترین جلوه ایمان و باشکوه‌ترین رفتار مذهبی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدمحمد صالحی، رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه، صبح امروز، 26 آذر ماه در نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان با تأکید بر سیره رضوی، با اشاره به اینکه فلسلفه اصلی خانواده که کانون اصلی آن زن و شوهر بوده، سکونت و آرامش است، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که مودت و مهربانی را در میان خانواده قرار دادم.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ای که در آن عشق و محبت جریان داشته باشد، جامعه نیز از آن تأثیر می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: خانواده، اولین نهاد فطری بشر بوده و محبوب‌ترین و استوارترین بنیان نزد خداوند، خانواده است و اگر بنا به هر دلیلی این بنیان متزلزل شود، عرش خداوند به لرزه درخواهد آمد و طلاق در تمامی ادیان مذموم شمرده شده است.
صالحی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده از معضلات امروز جامعه بوده و ما که علمدار یک نظام اسلامی هستیم، متاسفانه آمار طلاق در این جامعه اسلامی بسیار زیاد است و باید به دنبال مؤلفه‌ها برویم تا حلقه گمشده خانواده‌های امروزی را بیابیم.
وی با تأکید بر اینکه محبت و گذشت، بنیان خانواده را حفظ می‌کند و محبت در گذشت معنا می‌شود، اظهار کرد: محبت، بزرگ‌ترین جلوه ایمان و باشکوه‌ترین رفتار مذهبی بوده و زبان مشترک ادیان الهی است و دلیل اقبال انسانها به انبیا الهی نیز رفتار و اخلاق نیکوی آنان بوده است.
انتهای پیام

captcha