حجاب؛ اصل پسندیده در تمام ادیان الهی
کد خبر: 3773199
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

حجاب؛ اصل پسندیده در تمام ادیان الهی

گروه معارف - کارشناس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: ادیان الهی هماهنگ با فطرت آدمی، گرایش به پوشش و عفاف را همواره به عنوان یک اصل پسندیده مطرح کرده‌اند.

حجاب، موجب حفظ کرامت انسان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ملکی، کارشناس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان غربی، صبح امروز، 26 آذر ماه، در نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان با تاکید بر سیره رضوی، با اشاره به اینکه ادیان توحیدی در بسیاری از اصول مشترک هستند، چرا که تمام آنها در اعتقاد به خداوند وحدت دارند، افزود: حجاب و پوشش، از جمله موضوعاتی است که رعایت آن موجب حفظ کرامت انسان می‌شود.
وی ادامه داد: حجاب، در طول تاریخ همواره با فراز و نشیب همراه بوده و گاه با اعمال سلیقه حاکمان بوده است، ولی هیچ‌گاه از بین نرفته و زنان ایران باستان از زمان مادها دارای حجاب کامل بودند.
کارشناس بنیاد ایران شناسی با اشاره به اینکه در آیین یهود که از قدیمی‌ترین ادیان صاحب شریعت است، بر رعایت عفاف و حجاب تاکید بسیار شده است، خاطرنشان کرد: در شریعت یهود، تشکیل خانواده و ازدواج امری مقدس شمرده شده است و ویل دورانت در رابطه با حجاب در دین یهود می‌گوید که در قرون وسطی، یهودیان، زنان خود را با لباس فاخر می‌آراستند، ولی هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادند با سر عریان در مکانی حاضر شوند.
وی تصریح کرد: در دین مسیحیت نیز همانند سایر ادیان الهی، حجاب امری رایج و مورد تاکید بوده است و حجاب، در اسلام براساس دستور صریح خداوند برای منزه نگه داشتن جامعه بوده و حجاب زن، یکی از ضروریات دین شمرده می‌شود و آیات بسیاری در باب حجاب در قرآن وجود دارد.
ملکی یادآور شد: ادیان هماهنگ با فطرت آدمی، گرایش به پوشش و عفاف را همواره به عنوان یک اصل پسندیده مطرح کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha