آغاز به‌کار نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در تبریز
کد خبر: 3773293
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

آغاز به‌کار نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در تبریز

گروه اجتماعی - نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی ـ کاربردی آذربایجان‌شرقی امروز در مرکز علمی ـ کاربردی ماشین‌سازی تبریز آغاز به‌کار کرد.

آغاز به کار نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی ـ کاربردی استان امروز در مرکز علمی ـ کاربردی ماشین‌سازی تبریز آغاز به کار کرد.

فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تاکید بر این‌که هرچند ارائه‌ آموزش‌های نظری نیز در جامعه نیاز است، اما به نسبت آموزش‌‌های مهارتی کمتر می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: امید است با تکمیل و تقویت فرآیند «تبدیل علم به ثروت»، از طریق آموزش‌های مهارتی بتوانیم به کشور عزیزمان خدمت کنیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا قدردان فعالیت‌های افرادی که «تبدیل علم به ثروت» را باور داشته و با تحقیقات خود به این موضوع عینیت می‌بخشند، باشیم.

قالیچی، با بیان این‌که ماموریت اصلی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، تربیت نیروهای مهارتی و کارآفرین است، تشریح کرد: این هدف در تمامی برنامه‌های دانشگاه قابل مشاهده بوده و اگر تمامی مراکز علمی و کاربردی در چارچوب برنامه‌های تدوین شده پیش بروند، شاهد نتایج خوبی در عرصه آموزش‌های مهارتی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌شرقی در ادامه به برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه افرادی که توانسته‌اند عمل را به علم خود اضافه کنند حضور داشته و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

وی در این رابطه گفت: اگر بتوانیم آموزش‌های خود را به سمت «مهارت‌محوری» سوق دهیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد؛ چرا که امروز در شرایط تحریم قرار داریم و مهارتی کردن آموزش‌ها بسیار مورد نیاز جامعه است.

قالیچی یکی از اثربخش‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه را ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین شناساندن افراد توانمند به جامعه دانست و متذکر شد: برخی افراد که یک سری زمینه‌ها را در خود دارند از آمیختن عمل با علم خود نگرانی داشته و می‌پندارند که با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهند شد در حالی که در نمایشگاه با دیدن افرادی که تلاش کرده و به نتیجه رسیده‌اند، انگیزه کسب می‌کنند.

وی با بیان این‌که چه آموزش‌های مهارتی و چه آموزش‌های غیرمهارتی باید چهار مؤلفه مهم را داشته باشد تا به اثربخشی برسد، گفت: این‌که دانشجو بخواهد و توانایی‌های خود را باور داشته باشد گام اول در این رابطه است، آشنایی مدرسان با فنون‌های مهارتی و انتقال آن به دانشجویان، وجود امکانات و ابزارها جهت تمرین و فعالیت دانشجو و همچنین مدیریت مراکز علمی و کاربردی در این رابطه نقش موثری دارد.

گفتنی است، نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی از 26 الی 29 آذرماه سال‌جاری از ساعت 9 الی 18 میزبان علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha