لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خيران در انسداد مبانی بی‌سوادی
کد خبر: 3773389
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خيران در انسداد مبانی بی‌سوادی

گروه اجتماعی- سرپرست فرمانداری يزد بر بهره‌مندی از ظرفیت خيران و سمن‌ها در جهت انسداد مبانی بی‌سوادی و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان لازم التعليم تاکید کرد.

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خيران و سمن‌ها در انسداد مبانی بی‌سوادی

به گزارش ایکنا از یزد، عباس حیدری، سرپرست فرمانداری یزد 26 آذرماه در نشست شوراي آموزش‌ و پرورش شهرستان يزد با دستور كار ضرورت انسداد مباني بی‌سوادی و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان لازم التعليم، با بیان اينكه اين شهرستان در سطح كشور به لحاظ آمار بازمانده از تحصيل در جايگاه خوبي قرار ندارد اظهار کرد: انتظار می‌رود يزد به‌ واسطه فضا و كادر آموزشي مجرب خود جايگاه بهتري داشته باشد كه اين مهم نيازمند بررسي كارشناسي دقيق است.
حيدري در پاسخ به يكي از اعضا كه فقر را به‌ عنوان يكي از علل بازماندگي از تحصيل مطرح كرده بود گفت: اصلاً اين موضوع پذيرفتني نيست و در صورت اثبات ضروري است منابع مالي آن بلافاصله تأمین و مشكل مرتفع شود.
وي نقش و حضور خيران و سمن‌ها را در پيشگيري از مباني بی‌سوادی با اهمیت عنوان كرد و افزود: دستگاه‌های متولي می‌توانند با انعكاس کاستی‌های آموزشي و بهره‌گیری از ظرفيت خيران و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به افزايش سطح سواد در بين كودكان اقدام كنند.
انعقاد تفاهم‌نامه با دفتر امور اتباع و كمساريا راهكار ديگري بود كه حيدري به آن اشاره کرد و ادامه داد: با انجام فعالیت‌های گروهي و بهره‌مندی از ظرفيت دستگاه‌های متولي ضمن افزايش دانش آموزان لازم التعليم بسياري از مشكلات اجتماعي نيز مرتفع خواهد شد.
سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش استان يزد نيز توسعه كمي و كيفي آموزش‌های پیش‌دبستانی را بااهمیت عنوان كرد و گفت: افزايش حضور دانش آموزان در مقطع پیش‌دبستانی ضمن دقیق‌تر شدن آمار بازماندگان از تحصيل سبب افزايش بهره‌وری آموزشي خواهد شد.
بهادر زاده مهاجرت و كاهش استقبال از مقطع پیش‌دبستانی را به‌عنوان ديگر عوامل افزايش آمار بازماندگان از تحصيل در استان اعلام كرد و كار گروهي براي پيگيري مشكلات بی‌سوادی و شناسايي و جذب دانش آموزان لازم التعليم را خواستار شد.
یادآور می شود در پايان اين مراسم از سيد امير هاشمي در اهتمام پيوند مدرسه با مسجد با اهدا لوح سپاس قدرداني شد.

انتهای پیام

captcha