رشد و اعتلای ایران اسلامی مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است
کد خبر: 3773497
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
وزیر علوم در پیامی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

رشد و اعتلای ایران اسلامی مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است

گروه دانشگاه ــ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه طی پیامی تصریح کرد: رشد و اعتلای ایران اسلامی مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

۲۷ آذر ماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح، فرزند حوزه و دانشگاه، در سال ۱۳۵۸ است. شخصیتی پیشکسوت که مجاهدت‌ها و تلاش‌های علمی و فکری او مصداق نظری و عملی وحدت حوزه و دانشگاه بود و این روز به پاس قدردانی از اندیشه والا و سترگ او به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است. گرامی می‌داریم یاد و خاطره این شهید و عالم بزرگوار را و به روح و روان او درود می‌فرستیم.

پس از شهادت شهید مفتح، اهتمام به تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به کرات مورد اعتنا و توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می‌فرمایند «طلاب و دانشجویان قدر یکدیگر را بدانند، با یکدیگر آشنا و مرتبط باشند، احساس بیگانگی نکنند. احساس خویشاوندی و برادری را حفظ کنند و روحانیون در دانشگاه‌ها عملاً کوشش کنند که نمونه‌های کامل عالم دین و طلبه علوم دینی را به طلاب و دانشجویان و دانشگاهیان ارائه بدهند و نشان دهند که هر دو، نسبت به یکدیگر، با حساسیت مثبت و با علاقه همکاری می‌کنند. این، همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه است».

وحدت حوزه و دانشگاه برای همکاری و همدلی در مسیر هدف های بزرگ و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است. بی‌تردید دو نهاد حوزه و دانشگاه دو ذات و ساختار مستقل هستند که با همان ذات و ساختار مستقل از هم می‌بایست با مشی و روش عالمانه با یکدیگر گفت‌وگو و تعامل کنند و در خدمت یکدیگر باشند. برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد باید ضمن احترام به تلاش‌ها و کوشش‌های یکدیگر، نسبت به اصالت‌های خود وفادار بوده و امکان و مجال همکاری روزافزون را فراهم نمایند.

این دو نهاد مولد و کارآمد در طول چهل سال تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی همواره دوشادوش یکدیگر، مسئولانه درباب مسائل و مشکلات اندیشیده و راه‌حل‌هایی ارائه نموده‌اند. رشد و اعتلای ایران اسلامی بی‌شک مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است که با توجه به مسئولیت اعتقادی و اجتماعی خود، برای سربلندی و آبادانی ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند. بی‌تردید اکنون که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بایسته است که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را با خوانش و جدیتی بیشتر مورد اهتمام قرار داده تا شاهد نتایج درخشان تری در رونق بخشی به همکاری معرفتی بیشتر در بین این دو نهاد دانشی و علمی باشیم. امید است که با عزم اصیل و دغدغه‌های ارزشمند عالمان حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب فرهیخته بتوانیم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هر چه بیش‌تر این مهم باشیم که حاصل آن به فضل الهی اعتلای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha