تصور اشتباه مانع وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود
کد خبر: 3773651
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

تصور اشتباه مانع وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود

گروه معارف ـ استاد یار گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد گفت: مسئله چالش‌ساز کنونی تصور اشتباهی است که گاهاً وجود دارد و علاوه بر اینکه سبب وحدت نخواهد شد، جدایی را نیز بیشتر می‌کند.

تصور اشتباه مانع وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود

ابراهیم طاهری، استاد یار گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد به مناسبت 27 آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: از روز شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به دنبال حاکم کردن ایدئولوژی خاصی بود و از این طریق به دنبال این بود که فضای سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه را تغییر بدهد که برگرفته از اندیشه‌های انقلاب است.
وی افزود: هدف از وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه ایجاد یک گفتمانی بود که با بقیه گفتمان‌های دنیا متفاوت باشد، مثلاً در حوزه اقتصادی کالایی تولید کنیم که متفاوت از گفتمان حاکم بر دنیا باشد.
استاد یار گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد بیان کرد: می‌خواهیم گفتمانی حاکم کنیم که با آن انسان صرفا مادی نیست و ملاحظات دنیوی در نظر باشد و با آن دنیای دیگرش نیز تامین شود.
وی افزود: شهید مفتح یکی از پیشتازان این عرصه هستند که نقش ایشان در عملیاتی کردن مؤثر بوده است، اگرچه مباحث نظری آن از ابتدای انقلاب توسط امام(ره) مطرح شده بود.
طاهری گفت: باید هدف‌های این مسئله را روشن کنیم وقتی هدف و نقش مشخص شود، راه رسیدن به آن هدف نیز پی‌ریزی خواهد شد و روشن نبودن هدف باعث دید منفی برخی دانشگاهیان در این زمینه می‌شود که تصور کنند حوزه مفاهیم و ایده‌های خود را از این طریق بر دانشگاه تحمیل خواهد کرد.
وی ادامه داد: هدف های روشن و دقیق راهکارها و ابزارهای لازم را به ما نشان خواهد داد و در این موقع پیگیری اهداف راحتر صورت می‌گیرد.
استاد یار گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد اظهار کرد: مسئله چالش ساز کنونی همین تصور دانشگاهیان است که علاوه بر اینکه سبب وحدت نخواهد شد جدایی را نیز بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

captcha