آموزش ۳۰ قرآن‌آموز در خانه «خواجه قیاس» ترکمانچای
کد خبر: 3773821
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

آموزش ۳۰ قرآن‌آموز در خانه «خواجه قیاس» ترکمانچای

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرخانه قرآن خواجه قیاس ترکمانچای، با بیان اینکه ۳۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شود.

آموزش 30 قرآن آموز در خانه «خواجه قیاس» ترکمانچای

جاوید امیری مدیرخانه قرآن خواجه قیاس ترکمانچای در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 30 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شود.
وی افزود: مومنی که قرآن می‌خواند همانند ترنج هم خوشمزه و هم خوشبوست و مومنی که قرآن نمی‌خواند مانند خرماست که خوش طعم است ولی بویی ندارد و گناهکاری که قرآن می‌خواند همان ریحان خوشبو ولی تلخ مزه است و گناهکاری که قرآن نمی‌خواند همانند میوه تلخ مزه و بی‌بوست.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنّی نونهاال، نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
امیری ضمن بازگو کردن ثواب بیشتر تلاوت از روی قرآن ادامه داد: انسان هر وقت مى‌خواهد قرآن بخواند، از روى خط قرآن تلاوت کند، زیرا قرائت از روى قرآن ثواب بیشترى دارد.
مدیرخانه قرآن خواجه قیاس ترکمانچای از تأثیر علم تجوید در قرائت صحیح گفت و یادآور شد: علم تجويد، علمی است كه باعث صيانت حروف و كلمات از دست‌خوردگی و بيان نادرست آنان می‌شود كه اگر آن را تنها در رابطه با قرآن کريم كه شيواترين، فصيح‌ترين و كامل‌ترين سخنان و مطالب است در نظر بگيريم، می‌توان گفت، رعايت قواعد تجويدی، يگانه راهی است كه انسان را به قرائت صحيح و مطلوب و قرائتی شبيه به قرائت هنگام نزول آن و شكل اوليه و اصلی خواندن آن نزديک می‌سازد.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: برترین عبادت امت من تلاوت قرآن با نگاه به آن است.
امیری مفاهیم قرآن را دریای معرفت دانست و تأکید کرد: خوش به حال آنان که تنها به ظاهر قرآن اکتفا نمی‌کنند، زیرا مفاهیم و درس‌های نهفته در آیات قرآن دریای معرفت است که رسیدن به این معرفت موجب رستگاری است.

انتهای پیام

captcha