برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی دانشگاه فرهنگیان در شهرکرد
کد خبر: 3774984
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی دانشگاه فرهنگیان در شهرکرد

گروه فرهنگی - رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری از برگزاری آئین نکوداشت ۱۰۰ سالگی دانشگاه فرهنگیان در کشور و ۶۱ سالگی این دانشگاه در استان خبر داد و گفت: این مراسم فردا در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار می‌شود.

برگزاری جشن 100 سالگی دانشگاه فرهنگیان در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، تیمور نظری‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان صبح امروز، دوم دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در پردیس بحرالعلوم استان برگزار شد، با اشاره به تصویب قانون تأسیس دارالمعلمین در سال 1297 توسط مجلس شورای ملی و آغاز فعالیت دانشسراها در کشور، گفت: سال جاری صدمین سال فعالیت دانشگاه فرهنگیان در کشور است.
وی با بیان اینکه نخستین دانشسرای استان در سال 1336 افتتاح شد، افزود: فعالیت دانشگاه فرهنگیان در استان در قالب دانشسراهای قدیم و پردیس‌های کنونی به 61 سال می‌رسد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به فعالیت چهار دانشسرا در سال‌های قبل از انقلاب، اظهار کرد: دانشسرای عشایری شهرکرد، دانشسرای روستایی فرخشهر و دو دانشسرای مقدماتی در شهرکرد و بروجن از این جمله هستند.
نظری‌فرد با بیان اینکه هشت دانشسرا و مرکز تربیت معلم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در استان فعالیت می‌کردند، ادامه داد: این تعداد شامل سه دانشسرای مقدماتی در بروجن، فارسان و فرخشهر و پنج مرکز تربیت معلم در فرخشهر، شهرکرد و بروجن است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تصریح کرد: اکنون دانشگاه فرهنگیان استان با سه مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخشهر، پردیس بحرالعلوم و پردیس شهید باهنر در استان فعالیت می‌کند.
وی از تحصیل یک هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و مهارت آموز ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و اضافه کرد: 40 درصد این تعداد را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.
نظری‌فرد با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان استان از سال 1336 تاکنون حدود 16 هزار نفر نیروی انسانی برای آموزش و پرورش استان تربیت کرده است، خاطرنشان کرد: در این مدت دو هزار و 100 نفر به عنوان مدرس و 68 نفر به عنوان مدیر در دانشگاه فرهنگیان فعالیت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان ادامه داد: این دانشگاه تاکنون 48 شهید در راه پایداری اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است که شامل دانشجویان مراکز و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان می‌شود.
وی با اشاره تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های آموزش ابتدایی، مهارت‌آموزی، هنر، زبان و ادبیات فارسی، علوم تجربی و علوم ابتدایی، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان یکی از پنج قطب کشور در آموزش زبان و ادبیات فارسی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تصریح کرد: بر اساس برآورد دفتر برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش تا سال 1399 تعداد 300 هزار نفر و تا سال 1404 تعداد 700 هزار نفر نیرو از مجموعه آموزش و پرورش کشور خارج می‌شوند که علاوه بر به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها نیز ایجاد خواهد شد.
نظری‌فرد از برگزاری آیین نکوداشت 100 سالگی دانشگاه فرهنگیان در کشور و 61 سالگی این دانشگاه در استان خبر داد و افزود: این مراسم ساعت 9 صبح روز سوم دی‌ماه جاری با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این مراسم اساتید و پیشکسوتان دانشگاه فرهنگیان استان خاطرات و تجربیات خود را بیان می‌کنند، اظهار کرد: تجلیل از خانواده‌های شهیدان فیاض، نوروزی و رحیمی و اساتید و دانش‌آموختگان شاخص این دانشگاه از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان حداکثر سن 22 سال تا اول مهر، بومی استان بودن، داشتن نمره تراز علمی بالای 6500، داشتن معدل کل حداقل 15 در سه سال دبیرستان، اخذ دیپلم، تعهد به خدمت در آموزش و پرورش به مدت دو برابر مدت تحصیل، داشتن قد حداقل 150 سانتی‌متر برای بانوان و 155 سانتی‌متر برای آقایان و داشتن BMI بین 17 تا 35 و داشتن شرایط اختصاصی استخدامی ویژه مهارت آموز‌ها از شرایط ثبت‌نام و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری است.
نظری‌فرد اخذ حکم استخدام، اختصاص کمک هزینه تحصیلی، معافیت از خدمت سربازی و امکان ادامه تحصیل در صورت موافقت آموزش و پرورش محل تحصیل از مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است.
انتهای پیام

captcha