مهم‌ترین نقش رسانه‌ها؛ تقویت روحیه امید در جامعه
کد خبر: 3775592
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

مهم‌ترین نقش رسانه‌ها؛ تقویت روحیه امید در جامعه

گروه اجتماعی - مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، گفت: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، با توجه به هجمه‌های سنگین و ناجوانمردانه دشمنان نسبت به انقلاب، امیدبخشی و امیدآفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه است.

مهمترین نقش رسانه‌ها؛  تقویت روحیه امید در جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان ظهر امروز، 4 دی در هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه سمنان و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان با رسانه‌ها با عنوان «نقش رسانه در انقلاب اسلامی» با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها در دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به نقش رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، گفت: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، با توجه به هجمه‌های سنگین و ناجوانمردانه دشمنان نسبت به انقلاب، امیدبخشی و امیدآفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه است.

حجت‌الاسلام رستمیان با اشاره به رسالت امروز رسانه‌ها در قبال انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تبیین انقلابی‌گری و حفاظت و صیانت از هویت انقلاب وظیفه رسانه‌ها در جامعه امروز است  که امروز بیش از هر زمان به حفظ وحدت و انسجام و همبستگی نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه انقلابیون در رسانه‌ها به‌طور جهادی عمل می‌کنند، یادآور شد: یکی از دلایل آنکه برخی از رسانه‌های بیگانه ضریب نفوذی در جامعه پیدا می‌کنند، به این دلیل است که رسانه‌های انقلابی و همسو با نظام از تقوای رسانه‌ای برخوردار هستند و از نشر و پخش خبرهایی که با حیله و شیطنت رسانه‌ای و دروغ همراه باشد خودداری می‌کنند، اما رسانه‌های بیگانه برای جذب مخاطب دست به هر اقدامی حتی نشر اکاذیب می‌زنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان ادامه داد:‌ رسانه در انقلاب اسلامی از نقش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، که در این راستا از ابتدای انقلاب اسلامی حتی پیش از انقلاب در صحبت‌های امام خمینی‌(ره)، منبرها، پخش اعلامیه‌های انقلابی و... آن چیزی که این حرکت‌ها و رفتارها را برجسته کرد نقش رسانه بود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، از سوی دشمنان هجمه‌های فراوان‌تر از گذشته به انقلاب می‌شود و برخی از افراد با بی‌انصافی و نادیده‌گیری خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به تخریب این انقلاب روی آورده‌اند که نقش رسانه و رسالت آن در این میان سنگین‌تر از گذشته می‌شود که باید رسانه با تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به معرفی این خدمات و دستاوردها اقدام کند.

رستمیان افزود: رسانه در انقلاب اسلامی باید با بصیرت‌دهی و بصیرت‌بخشی به جامعه به‌ویژه قشر جوان و نوجوان نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کند و بتواند با روشنگری دقیق، درست و به هنگام از مخاطراتی که قشر جوان انقلابی را تهدید می‌کند پرده بردارد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان بر تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به‌دنبال تقابل با این انقلاب و تطهیر چهره منحوس پهلوی بوده و هستند و روشنگری‌های رسانه‌ها منجر می‌شود تا این دروغ‌های غربی‌ها و دشمنان نسبت به تطهیر چهره منحوس پهلوی آشکار شود.

به گفته وی رسانه باید به‌دنبال حل مشکلات مردم باشد؛ چرا که حل مشکلات مردم منجر به تقویت روحیه ایمان و امید در جامعه می‌شود.

رستمیان با اشاره به ارتحال آیت‌الله سید‌محمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: ارتحال عالم و عارف ربانی  آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصیبت جانسوزی است که به دشواری به خاطر می‌نشیند و خدمات و دستاوردها و مجاهدت‌های عظیم آن عالم ربانی همواره در جامعه ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام

captcha