حدود 4 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری عضو کتابخانه‌ها هستند/لزوم راه‌اندازی کتابخانه در تمام شهرها
کد خبر: 3775675
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
خلیل مقدم:

حدود 4 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری عضو کتابخانه‌ها هستند/لزوم راه‌اندازی کتابخانه در تمام شهرها

گروه فرهنگی - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اکنون حدود 40 هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، ادامه داد: از این تعداد 15 هزار نفر کودک و نوجوان و 302 نفر نابینا هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، صبح امروز چهار دی‌ماه در دوره آموزشی معرفی، بررسی و مرور کتاب که با حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی را دو رسالت این نهاد دانست و گفت: در حال حاضر وضعیت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های استان مناسب است.
وی عضو، امانت و فعالیت‌های فرهنگی را شاخص‌های ارزیابی کتابخانه‌ها و کتابداران برشمرد و افزود: بر اساس سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه‌های استان نیز ارزیابی و رده‌بندی می‌شوند و کتابداران بر اساس امتیازات تشویق می‌شوند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه بر اساس چشم‌انداز پنجم توسعه باید 17.5 درصد از جمعیت استان‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی باشند، اظهار کرد: این میزان در استان حدود چهار درصد است که برای افزایش آن نیازمند امکانات و افزایش تعداد کتابخانه‌ها در تمام شهرها و روستاهای استان هستیم.
خلیل مقدم با بیان اینکه اکنون حدود 40 هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، ادامه داد: از این تعداد 15 هزار نفر کودک و نوجوان و 302 نفر نابینا هستند.
وی با اشاره به اینکه اکنون در کتابخانه‌های استان بیش از 850 هزار جلد کتاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 52 کتابخانه در استان فعالیت دارند که از این تعداد 44 کتابخانه شهری و هشت کتابخانه روستایی هستند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر اینکه اکنون 12 شهر استان فاقد کتابخانه عمومی هستند، تصریح کرد: با همکاری سایر دستگاه‌ها به دنبال راه‌اندازی کتابخانه در این شهرها هستیم و در شهرهای نافچ، پردنجان، هارونی و طاقانک به زودی کتابخانه عمومی افتتاح می‌شود.
خلیل مقدم اظهار کرد: بیش از 90 درصد از کتابخانه‌های استان تجهیز و شاداب سازی شده‌اند و نهاد کتابخانه‌های استان در فعالیت انجمن‌ها و فعالیت ستادی جز رتبه‌های برتر کشوری است.
یادآور می‌شود دوره آموزشی معرفی، بررسی و مرور کتاب به مدت دو روز و به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha