مرحوم پرورش هرگز دچار غرور و کبر نشد
کد خبر: 3776336
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
رحیم صفوی:

مرحوم پرورش هرگز دچار غرور و کبر نشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ سردار رحیم صفوی تاکید کرد: مرحوم پرورش در سیاست وارد و منصب حکومتی گرفت ولی در پست و مقام دچار غرور و تکبر  و  اعوجاج نشد.

مرحوم پرورش هرگز دچار غرور و کبر نشدبه گزارش ایکنا از قم، رحیم صفوی، امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم علی اکبر پرورش در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه من از دبیرستان شاگرد ایشان شدم و بیش از 40 سال با وی مرتبط بودم گفت: او از صراط مستقیم الهی و خدمتگزاری به مردم و در خدمت امام و رهبری بودن و از صراط مرجعیت و روحانیت خارج نشد.

وی افزود: پرورش به خاطر محشوربودن با علما و روحانیت مانند علامه و بهشتی و مطهری و علامه جعفری و ... دچار اعوجاج و کژی نشد؛ در سیاست وارد و منصب حکومتی گرفت ولی در پست و مقام دچار غرور و تکبر نشد.

صفوی با بیان اینکه کار بسیار سختی است که انسان قدرت را با سیاست و دینداری جمع کند بیان کرد: کسی که قدرت به دست بگیرد و قدرت به او سیخ نزند و غرور نگیرد خیلی مهم است؛ وی در دوره وزارت آموزش و پرورش همانند یک معلم برخورد می‌کرد چون خودش را ساخته بود و با قرآن محشور و اهل دعای ندبه و بکاء و گریه بود.

این شاگرد مرحوم پرورش اظهار کرد: خوش مشرب و پرمزاح بود در عین اینکه رعایت دیانت را داشت؛ در شورای عالی دفاع که نماینده امام بود با بنی صدر درگیری داشت و با منطق در برابر اشتباهات او می‌ایستاد و از خط عدالت هم خارج نشد.

وی افزود: پرورش در عملکرد یک انسان مطلوب قرآن و اسلام بود؛ واقعا با همه وجود خدمت می‌کرد و از خط روحانیت خارج نشد و ما هم یاد گرفتیم وقتی قرار است مبارزه کنیم باید خود را با روحانیت بصیر و خالص تراز کنیم.

صفوی با بیان اینکه نسل جدید با نسل گذشته متفاوت هستند و الگوهای متفاوتی دارند اظهار کرد: باید کسانی مانند پرورش را به جوانان و دانشگاهیان معرفی کنیم.

  انتهای پیام

///////////////////

 

captcha