حماسه ۹ دی؛ ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از ولایت فقیه
کد خبر: 3776437
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
امام جمعه اقبالیه بیان کرد:

حماسه ۹ دی؛ ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از ولایت فقیه

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان با بیان اینکه حماسه ۹ دی، ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی بود، گفت: شایسته است ارزش‌های ماندگار حماسه ۹ دی، الگویی برای حل مسائل امروز جامعه باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان، امام جمعه اقبالیه، هفتم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت ۹ دی و تأکید بر لزوم بصیرت‌افزایی، گفت: پس از انتخابات باشکوه سال ۸۸، شکل‌گیری فتنه ۸۸ مانند زهری در کام مردم‌سالاری دینی بود، با این وجود شکل‌گیری حماسه ۹ دی ماه و بازگشت جامعه به آرامش از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود. لذا، شایسته است ارزش‌های ماندگار حماسه ۹ دی، الگویی برای حل مسائل امروز جامعه باشد.
وی بیان کرد: حماسه ۹ دی یکی از مقاطع مهم ظهور و عینیت یافتن ارزش‌ها و خصایص دینی و ملی جامعه ایران است و از آنجایی که این ارزش‌ها برآمده از ویژگی‌های مبنایی جامعه دینی ایران است، فهم و استنباط آن‌ها می‌تواند به تدریج به نسخه حل مشکلات در زمان‌های دیگر منجر شود چراکه بخشی از این ارزش‌ها ویژگی فرازمانی و فرامکانی داشته و از این رو می‌تواند چاره‌جویی برای حل مشکلات کنونی جامعه باشد.
فاطمیان با بیان اینکه حوادث عاشورای ۸۸، رسواکننده جریان تزویر و فریب بود، گفت: هرگز تصور نمی‌شد که پس از چندین قرن، جماعتی با نمادهای سبز علوی به جنگ با آموزه‌ها و مظاهر عاشورای حسینی بر آیند، اما تاریخ تکرار شد که مهم‌ترین شاخصه این جریان که به ظاهر در اعتراض به نتایج انتخابات ۲۲ خرداد به راه افتاد، نفاق و دورویی بود.
وی یادآور شد: حماسه ۹ دی، ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی بود. در فتنه 88، رهبر معظم انقلاب در دفاع از انقلاب و حقوق ملت با همه توان به میدان آمدند تا با مهار مدیریت فتنه‌گران و قانون‌گریزان هم آرامش، امنیت، عدالت و آزادی را در جامعه تأمین کنند و هم افکار عمومی را نسبت به عمق حوادث سیاسی آگاه کنند.
امام جمعه اقبالیه با اشاره به پیام‌های رزمایش پیامبر اعظم(ص)، گفت: دوازدهمین رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان پیامبر اعظم(ص) از 24 آذرماه به مدت یک هفته در بندرعباس، منطقه عملیاتی جزیره کیش بر اساس تقویم سالانه نیروهای مسلح با موفقیت برگزار شد که با ویژگی‌های خاصی همراه بود.
وی بیان کرد: این رزمایش از حیث تاکتیک و سطح عملیاتی کاملا تهاجمی برای نخستین‌بار طراحی و برگزار شد و نیروها و یگان‌های ویژه کشورمان قابلیت‌های خود در نفوذ به اعماق جبهه دشمن را تمرین کردند؛ همچنین تمام سلاح‌های به کار رفته در این رزمایش از خصوصیات غرورآفرین داخل برخوردار بودند ضمن اینکه از حیث نظامی پیشرفته‌ترین تسلیحات در نوع خود بودند و برخی از آنها برای نخستین‌بار مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفتند.
امام جمعه اقبالیه ادامه داد: این رزمایش برای آمریکایی‌ها حاوی یک پیام خاص بود تا در محاسبات نظامی از توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دچار خطا نشود. این رزمایش برای کشورهای عربی نیز حاوی یک پیام هشداردهنده بود؛ فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) و سردار سرلشکر غلامعلی رشید نیز خطاب به کشور‌های خلیج فارس گفتند هر کشوری که زمینه‌های ملاحظات قدرت‌های استکباری را در منطقه فراهم کند بیشترین هزینه را پرداخت خواهد کرد.
حجت‌الاسلام فاطمیان اظهار کرد: این رزمایش برای کشورهای شرقی ایران نیز پیام داشت؛ فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت پیام ما برای کشورهای همسایه همیشه صلح و دوستی است، در شرق کشور تروریست‌های تکفیری با استفاده از خلأ‌های مرزی به ما ضربه می‌زنند اما ما خویشتن‌داری می‌کنیم و از کشورهای همسایه می‌خواهیم این خلأها را برطرف کنند.
ولی عباسی
انتهای پیام

captcha